Full version: SURTE Marknad...
blomkronan
Den 16 Maj är det dax...
Jag vill så gärna åka ner till bakluckemarknaden och även passa på att se mig omkring... ex jag vill se botaniska trädgården i Göteborg smile.gif

Det vore såååå mycke roligare att göra detta ihop med glada Odla-vänner!!

ÄR det någon som vill följa med??? jag kör! jag kan hämta upp er på vägen biggrin.gif Vi delar på soppan... bilen drar bara 0,4 per mil!!! övernattning... det ordnar sig smile.gif Jag har ett tält... som är på två rum och kök!! smile.gif vi kan utnyttja allemansrätten smile.gif
Är det någon som vill erbjuda oss övernattning? shy.gif

p:ma mig... så åker vi....smile.gif

*Ulrica*
Det är flera av oss som är med och arrangerar detta som erbjuder gratis husrum i den här länken.

Hos mej finns det gott om tältplats samt ett gästrum med en säng och vi har två madrasser om någon vill ligga på golvet. Dusch och kök ingår.

Tips är också att kolla med dem på AoT´s forum om det är någon där som vill åka med!
Lars-Olof Arvids
För er som kommer långt ifrån (och även er andra förstås) kan jag tipsa om att Trädgårdsamatörerna i Göteborg sedan har växtmarknad på söndag 17/5, på Gamlestadens medborgarhus kl 16-18. Odlas marknad är naturligtvis viktigast, men det kan kanske vara kul att hinna med båda?

Olle
Meriona
Jag är en av dem som har plats till icke rått-rädda tummenupp.gif
*Ulrica*
Jag tar tillbaka det där om sängen i gästrummet, jag hade glömt att min mamma ska komma. Men madrasserna och trädgården är kvar!
MariaS
CITAT (*Ulrica* @ 27-04-2009, 14:26) *
Jag tar tillbaka det där om sängen i gästrummet, jag hade glömt att min mamma ska komma. Men madrasserna och trädgården är kvar!

Ja sånt är ju lätt att glömma bort giggle.gif Särskilt om hon bidrar med sina fina keramiksaker till marknaden... whistling.gif
*Ulrica*
blush.gif tja... tjo... men om jag tillockmed glömmer min mamma så förstår ni att det inte är illa ment ifall jag har svårt att komma ihåg vilka som har anmält sej till marknaden...

Åh, jag hoppas verkligen att blomkronan får med sig någon!
MariaS
CITAT (*Ulrica* @ 28-04-2009, 08:21) *
blush.gif tja... tjo... men om jag tillockmed glömmer min mamma så förstår ni att det inte är illa ment ifall jag har svårt att komma ihåg vilka som har anmält sej till marknaden...

Åh, jag hoppas verkligen att blomkronan får med sig någon!

Det hoppas verkligen jag med!
Meriona
Jag också! Annars får vi väl se till att hon får tillräckligt trevligt om hon vågar komma själv! Jag kan ställa upp som sällskapsdam TROR jag, måste kolla med exet om jag verkligen är barnledig, det var visst svensexa på gång. Men jag åker mer än gärna med till Botaniska och den där marknaden som Olle kände till. wub.gif
Vi får LOBBA för att Blomkronan kommer! laugh.gif

blomkronan
CITAT (Meriona @ 28-04-2009, 20:12) *
Jag också! Annars får vi väl se till att hon får tillräckligt trevligt om hon vågar komma själv! Jag kan ställa upp som sällskapsdam TROR jag, måste kolla med exet om jag verkligen är barnledig, det var visst svensexa på gång. Men jag åker mer än gärna med till Botaniska och den där marknaden som Olle kände till. wub.gif
Vi får LOBBA för att Blomkronan kommer! laugh.gif

tummenupp.gif Visst vågar jag komma själv giggle.gif Det är bara såååå tråkigt att köra bil i 50 mil.... själv!
(sen är det ju 50 mil hem igen!) Men får jag inte med mig något sällskap... vet jag inte hur jag ska göra för jag vill såååå gärna åka ner.

Kom igen nu stockholmarna och ni som bor "på vägen"... Visst finns det väll någon som känner sig lite sugen på att åka ner smile.gif

Meriona du får gärna bli min sällskapsdam giggle.gif
Meriona
Ja men då får du faktiskt komma, du kan ju ta med en syster, kompis eller mamma? Man o barn kanske? Måste ju inte vara en Odla-it menar jag!
Ni får plats hos oss (råttorna kan bo i buren för er skull), även om sonen skulle vara hemma så ordnar vi det.

Jag älskar såna här äventyr! smiley_small_hug.gif

Meriona
Förresten är det bara 42 mil till Trollhättan från Sthlm. laugh.gif Har jag kört själv flera gånger när jag ska sammanståla med far för seglingar. Funkar faktiskt med bra musik! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon