Lavin
Hej alla glada,

Undrar om det är någon som inte är ute och gräver och som kan hjälpa mig med en sak. Jag har en plum pudding som är så fint mörkröd och är vacker som skammen till engelskt röda fönster och gula engelska rosor. Jag tycker att den är mycket vackrare än palace purple, eftersom den är helt mörkröd utan gröna eller lila skiftningar.

Men jag behöver fler! Och inga plantskolor som jag ringt till verkar ha hittat den. Jag har sökt på internet och hittat flera plantskolor norr om jönköping som har den, men ingen i skåne. Jag har hittat en internet-butik spezialplant.nu , men jag vill helst köpa från en plantskola. Jag bor i NV skåne, men kan tänka mig andra kusten med.

Någon som har ett tips?

Och så ifall det är nån som är insatt i varför den är lite ovanligare? Är den svårframtagen på något sätt?
BjursBerit
du kan lungt handla på spezialplant.nu det är Lars Danielsson som har den internet handeln och han är en väldigt välkänd person i trädgårdskretsar ..och han skickar på postorder också..jag har handlat av honom måånga gånger för han har ju såå spännande planter
Lavin
Tack för svaret. Jo, den hemsidan kändes rätt ok, bara lite ovan vid att få saker med bud. Jag vill gärna pilla på grejerna först, men det verkar som om det får bli så, för en plommon pudding vill jag ha! Får kolla in och se om jag hittar nåt mer kul när jag ändå håller på!
Lavin
Hann åka ner till Åbergs i Ystad innan jag hann köpa på internet, för lite rabarberplantor, mums! men självklart så hade de vackra exemplar av Plum Pudding där!!! Så härligt det är att hitta något som man letat efter så länge. Fattas bara annat, de har ju ALLT. Kom dit en kvart innan stängning så jag hann bara med att köpa alunroten, lite härlig lavendel, två rabarber, en med söta röda stjälkar, svarta stockrosor och lite lammöron. Pillade på nävorna och kålplantorna men det får vara ett tag...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon