Full version: Atta of Rose
Molngrabb
Jag undrar om det finns någon som känner till det latinska namnet på denna växt som jag tror tillhör släktet Geranium. confused.gif
Meriona
Du menar nog Attar of Roses, och det är ett sort-namn på en doftpelargon, ingen egen art.

Den doftar av rosor och citron och mina växer så det knakar, har redan toppat min första så nu har jag tre smile.gif

(P.x terebinthinaceum)
Står det på pelargonsällskapets sida att den ska kallas.
Molngrabb
CITAT (Meriona @ 27-04-2009, 13:54) *
Du menar nog Attar of Roses, och det är ett sort-namn på en doftpelargon, ingen egen art.

Den doftar av rosor och citron och mina växer så det knakar, har redan toppat min första så nu har jag tre smile.gif

(P.x terebinthinaceum)
Står det på pelargonsällskapets sida att den ska kallas.

Tack Meriona för ditt svar! Jag har nu läst Odlas passande tema om pelargoner och även därifrån fått rätt på namnet.
Jag misstänkte att den tillhörde någon gren av pelargonsläktet men var inte helt hundra. Det är en fantastisk växt som, precis som du nämner Meriona, doftar av rosor och citron. Jag kan ana lita svagt friska dilltoner också. happy.gif

Jag har precis planterat om min planta och väntar på att den ska hitta rätt i den nya jorden så att jag kan sätta ut den i uterummet. Hur ska den stå utomhus egentligen? Direkt sol eller inte? Jag passade på att klippa av en ivägstickare som jag har satt i lite vatten, så jag hoppas på rötter. smile.gif
Meriona
Vad kul att din trivs så bra! wub.gif En av mina börjar se ut som om den gett upp, men jag hoppas att de två andra klarar sig. Jag har inte haft dem tillräckligt länge för att veta hur de trivs ute tyvärr. Men jag vet ju att de ska ut för att de ska blomma.

Säkerligen tycker de om sol ungefär som vanliga pellisar, kanske inte heldagssol men lagom. Fast här får vi nog hoppas att någon med mer erfarenhet kan svara! unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon