kerstin z5-6
Hej , ett vårtecken från 5-6 an .
För ev nytillkommna hej:) för de gamla : Jag har saknat er-mycket-
smiley_small_hug.gif

Snödroppar,lökar småträd,köttätare,plantor från fröer , blåsippa-alla sorts växter jag tittar speciellt på just nu som gör att jag minns en särskild forumist
Allt är inte bra än här ,för er som inte vet det har jag haft bekymmer med sjukdom i familjen
Tranan är här Christer! om du besöker odla ännu smile.gif Malin du sår väl?Flaxxs vad gör du , hur mår alla zonknäckare och alla ni andra goa vänner:
HOPPAS NI SÅR och planterar SOM TUSAN !(och vidarebefodrar ev råd som fungerade smile.gif
lessen att jag inte hinner svara på PM ..
Kramar kerstin
stennie
Kul att du tittade in...Hoppas allt ordnar sig med familjen! trostar.gif
Aqvakul
kompiskram.gif Kramis Kerstin, min allra första kontakt på Odla!
*Ulrica*
Äntligen! yahoo.gif

Jag har allt funderat över vart den där trevliga, superkunniga och generösa Kerstin hade tagit vägen! Tråkigt att höra att det har varit problem, hoppas det blir bättre och bra.

Med hjälp av bland andra dej har jag nu massor av egensådda perenner i trädgården. I år har jag inte sått fullt lika mycket, vis av de lärdomar jag gjorde i fjol men jag slipper iallafall ha ångest för att plantorna tittar anklagande på mej med krukorna proppfulla av rötter...

Välkommen tillbaka! yaay.gif
malin72
åh vad härligt att *se* dig Kerstin smiley_small_hug.gif

men en liten tår kom i ögat över att du nämner mig blush.gif ...antar att det var för att du vet att du är min så Guru giggle.gif och fick fart på mig här inne!!
Jo då jag sår fortfarande såklart älskar det fortfarande wub.gif
Tråkigt att det fortfarande inte är ok trostar.gif och håller alla tummar att det ska bli bättre för dig och dina nära tummenupp.gif

mina sådder och vad jag gör kan du se i min lilla blogg... blush.gif hälsa gärna på om du orkar smiley_small_hug.gif

kungsljus mm.jpg

dessa kommer du nog ihåg...frön från dig men sådda lite vääl tidigt whist.gif whist.gif men kungsljusen lever så bra fortfarande så giggle.gif
JÄTTE KRAM PÅ DIG!!!! Hoppas att du orkar kika in då och då rose.gif shy.gif
Knytt
Hejja kerstin, hoppas allt ska lösa sig för dig och din familj!
Monica M zon 4
Hej Kerstin! Underbart att se ett inlägg med din signatur igen. Vi sår, beställer för mycket, träffas på forumträffar precis som vanligt. Men saknar dig oerhört mycket! Många, många kramar! smiley_small_hug.gif
Irene_L
Åhhh vad härligt att se dig här igen!!! I år hoppas jag att mina Blå bergsvallmo kommer att blomma...fröna kommer från dig!! yes.gif
Annars så sår jag för fullt ..både ettåringar och perenner. Det börjat bli riktigt trångt! giggle.gif

Tråkigt med sjukdomar ...jag hoppas att allt snart bli bättre!
Anki V
Jag kan inte annat än stämma in i glädjekören över att få ett livstecken från dig yaay.gif.
Du är bäst!

/Anki
Anette på Solbakken
Roligt att du är här igen. Välkommen. Du har insprerat mig till både sådder och rosinköp som aldrig skulle blivit av.
Helen i Piteå Zon 5
Hej Kerstin! Kul att höra av dig lite.... Hoppas allt ordnar sig för er...
Österläge
Åh vad roligt att se dig igen Kerstin, har saknat dig!! Några av plantorna jag fick från dina frön i förra årets frökedja har klarat vintern och tittar upp igen - minns inte nu om det var Stipa pennata eller Zigadenum elegans, en kom upp o inte den andra... Kul är det i vilket fall som helst! smile.gif

Välkommen tillbaka och hoppas snart alla mår bra!! smiley_small_hug.gif
katah
Som jag har undrat vad som har hänt med dig!

Skönt att du orkar höra av dig " mitt i allt du har" !
Jag hoppas och ber att allt ska bli till det bästa för dig och dina nära !

kramar från Katah

Här är sådder som vanligt, snittar någonstans vid 1000 plantor , det är vad min växthus tål.
Och det märkliga är att i år verkar som jag lyckas med konsten att räkna hur många plantor jag behöver och odla så många och få plats med allt + mig själv någonstans.
Jag har kanske mognat och blivit vuxen wink.gif

renate
Så trevligt att se din signatur här.Tråkigt med sjukdomar men jag hoppas att allt ordnar sig för er.Här är det nästan sommar med skir majgrönska.Många underbara vårblommor här i trädgården.Idag planterade jag en ros,Cloris som jag köpte på Malmömässan.Det har tillkommit ett antal nya rosor och gräsmattan krymper stadigt.
Jag önskar dig och din familj allt väl och hoppas ser dig här igen,du är saknat.
Kram Renate
Överbölingen
Hej du!

Det var förväl att du tittade in en stund.
Jag antar att allt går i samma rasande fart uppe i Burträsk också. I går morse hade vi tranor på lägdan och i skymningen kom några rådjur spatserande där nere. Lervälling överallt. Inte ett sorkgnag denna vinter.

Kram
Bengt
BjursBerit
va kul att få höra av dig ...du vet ju att jag har saknat dig...så sköt om dig nu..många,många smiley_small_hug.gif ga
Wilmer
Kul att se dig på besök! Saknad, men hoppas du får ork o tid att återkomma så småningom. Mina sådder går sisådär, slarvar med extraljuset - kunde behövt uppbakckning. rose.gif
lissa
Jag har också undrat och undrat vad som har hänt med dig, för eftersom jag pga familjeproblem också var borta från forumet ett tag, och när jag kom tillbaka så fattades du helt plötsligt......
Roligt att du orkadr titta in, för om du hinner komma in, eller åtminstonde läsa lite då och då, så är det nyttigt för själen att få komma bort, även om det bara är för några minuter, och speciellt när man har tunga problem.
Passar på att tacka dig för all hjälp jag har fått ,...har fortfarande "overbooking" men liiiiite bättre har det blivit,,,Hoppas att allt blir bättre för dig snart....
kram2.gif
Lady Hamilton
Hej Kerstin och kul att se dig här igen
Lars-Olof Arvids
Hej Kerstin!
Vad roligt att se dig här igen! Hoppas verkligen att allt blir bra snart. Jag planterar och skolar om som bara den! smile.gif

[attachment=33952:V_xter.jpg]

Olle

Krolliljan
[attachment=33953:yocco.gif]Så roligt att se att du är här igen.
sqrulan
kram2.gif Det var verkligen roligt att du tittade in, jag har precis som dom andra saknat dej väldigt mycket!
Jo nog sår jag och håller på som vanligt fast jag skulle/tänkte trappa ner lite men det verkar omöjligt. Jag har även en släng av fuchsia och pelargon frossa så det är proppfullt överallt just nu, snart ska jag börja att ställa ut vissa växter på den inglasade altanen.

Hoppas att även du har tid och ork att odla lite det är ju ett bra livselexir. giggle.gif
Bee
Hej Kerstin!

Så roligt att du tar dig tid att titta in igen! Jag passar på att tacka dig för dina goda ros-råd! Det var du och Kajsa som fick igång mig med rosorna igen. Alla tar sig bra - tredje säsongen nu - till och med den lilla nätta (!) Louise Bugnet ser ut att vilja växa i år.
Och jag har skaffat nya Blå Bergsvallmo. Det var dina bilder som gjorde att jag köpte de första..
Betty
Hej Kerstin, så roligt att se dig här igen! smiley_small_hug.gif och krya på dig!
Åsa E
Vad glad jag blev att se dig här igen!
Jag trodde du var borta för alltid, visste inte varför och vågade inte fråga...
Hoppas att allt löser sig med de problem du har. Det gör det, det finns alltid en väg tillbaka även om den kan vara lång. kram2.gif

Christer i Falköping
Gott att du är tillbaka Kerstin!
Ja här är nästan inga tranor kvar nu så det är skönt att veta att de kommit upp till dig nu :-)
Christer.
Alba
Hej Kerstin
Så roligt att du tittade in. Jag har verkligen saknat dig här.
Ja ibland tar livet en vändning som inte alltid är som man tänkt sig. Jag hoppas att allt snart blir bra.

anne-li i olofstorp

Vi har aldrig haft kontakt, men jag har läst och beundrat dina inlägg,....
Gott att se dig igen. Hoppas du kommer tillbaka till oss... din kunskap är oersättlig!
Tosan
Hej Kerstin! Har saknat dig masssor, massor! smiley_small_hug.gif
Själv har jag lyckats övervintra en Charles Austin, ute, i Lycksele. Den står ff inlindad i vinterväv, men jag var och gluttade idag och den har fina gröna grenar nertill. Sen är det bara att hoppas att den fortsätter leva.
kicki.p
I nöden prövas vännen..... Hoppas verkligen att att blir bättre för dig! Det är när allt är som tyngst man behöver omtanke som allra mest....
Kramar i massor
Solstorm
Jag ser fram mot att läsa det du skriver. Har du någon jordlimpa i år?
Boxer
Hej igen Kerstin! rose.gif
Kamilla z7
Hej Kerstin!
Så kul att "se" en gammal vän biggrin.gif
Hoppas det ordnar sig! Ni får krya på er hela familjen!
Maggan H
Sååå härligt att 'se' dig igen! tummenupp.gif Hoppas det löser sig, sjukdomar är ett elände som tar ifrån en så mycket!

Fröna av Penstemon Digitalis Husker Red som jag fick av dig från några år sen blev finfina plantor och frö av dessa är nu spridda i vår 20-manna tävling, hoppas du kan och orkar delta i den nästa gång!
Azola
Så roligt att se ditt namn igen!!
Hoppas allt går åt rätt håll i familjen/ kramizar till norr...
aanderss
nu var de ett tag sedan du var inloggad. hur har du de? någon som vet
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon