lavendelgården
Min man och jag attraheras av helt olika växter. Jag tycker mig även märka att män och kvinnor har olika favoriter, när det gäller växtval. Rhododendronsälskapet har till större delen manliga medlemmar och jag tror att Rhododendrons attraherar män mer än kvinnor. Alpiner är också växter som jag tror attraherar män. Vi kvinnor vill kanske ha mer färg och fylligare rabatter.Vi planerar nog också färgerna annorlunda än män eller..... - Inte vet jag - men det vore roligt att höras andras synpunkter på dessa funderingar.
Åsa
Huggorm
Det kan nog ligga något i det. Jag är man, och bryr mig inte särskilt om färger. Jag trivs bäst med olika gröna nyanser, med något enstaka vitblommande körsbärsträd eller så. En rabatt med tjugo olika färger kan för mig se lite "stökigt" ut. Uppenbart konstgjorda former och färger på träd eller buskar är inte heller min grej
Österläge
CITAT (Huggorm @ 27-04-2009, 23:57) *
Det kan nog ligga något i det. Jag är man, och bryr mig inte särskilt om färger. Jag trivs bäst med olika gröna nyanser, med något enstaka vitblommande körsbärsträd eller så. En rabatt med tjugo olika färger kan för mig se lite "stökigt" ut. Uppenbart konstgjorda former och färger på träd eller buskar är inte heller min grej

Jag är kvinna, älskar färger (skulle aldrig ha bara gröna o vita växter) men inte 20 i samma rabatt (beror iofs på storlek, är den 100 m lång så... wink.gif) och absolut inte konstgjorda!!

Gunnel Carlson hade ju nån teori om att män gillar magnolior... Å andra sidan, vem gillar INTE magnolior? wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon