Micke E
Och är det en odlad eller ja?? Vad är det?
stennie
Det är en Tulpan...Tulipa tarda
Micke E
Är det sant?
Trodde inte tulpander kunde se ut så!!
Men det stämmer även om det vid efterforskning står att det är en flockblomma.
Min flock är väldigt ensam och har så varit i flera år wink.gif
stennie
Se här! 000.gif
Micke E
Tackar allra ödmjukast!!!
Kan som tack för hjälpen bifoga ett tips på hur man reducerar 'Mördarsniglarna'
Jag kombinerar nytta med nöje och övar luftpistol eller luftgevärsskytte på dem!!!
En varning bara! Inga 'nackskott' gjort det en gång sedan fick jag tvätta ansiktet wink.gif
Däremot en bra utmaning inför älgjakten att använda dem som måltavla på ca 10m...
wink.gif
mojan
CITAT (Micke E @ 28-04-2009, 15:53) *
Kan som tack för hjälpen bifoga ett tips på hur man reducerar 'Mördarsniglarna'
Jag kombinerar nytta med nöje och övar luftpistol eller luftgevärsskytte på dem!!!
En varning bara! Inga 'nackskott' gjort det en gång sedan fick jag tvätta ansiktet wink.gif
Däremot en bra utmaning inför älgjakten att använda dem som måltavla på ca 10m...
wink.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Wilmer
Hehe, jag har tidigare framfört iden till pojkvännen, men jag är liiite orolig för växtligheten runtomkring. Inga nackskott alltså, eller håll munnen stängd.
Micke E
Var ute i trädgården ny och hittade en hör med både röda och gula gullvivor, men framför allt så upptäckte jag att körsbärsträdet slagit ut samt en utslagen katt wink.gif
Bilderna finns i min profils album
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon