Full version: Vackra fyndrosor
svennis
Rosensällskapet har kommit med en nytt häftigt häfte. biggrin.gif
Pirjo Rautio har skickat ett till mig
Jag har visst 12 av rosorna...
Pimpinellhäftet av Aila Korhonen har ni väl redan.. g.gif

fyndrosor 001.JPG

pimpineller.JPG

Finska häfte.JPG

Kajsa
Inte har jag det häftet svennis och ingen finska kan jag så det verkar inte vara så enkelt.
svennis
[quote name='Kajsa' date='28-04-2009, 18:42' post='1014997']
Inte har jag det häftet svennis och ingen finska kan jag så det verkar inte vara så enkelt.
O Kajsa!
Det finns skrivit på svenska också, det gör Finska ROSENsällskapet.

Enkelt o läsa!! yes.gif

svenska.JPG

annika wall
Verkar jättespännande!Hur får man tag i det?
susehn
tummenupp.gif Finfin reklam, Svennis!
Helt otroooligt att du har samlat på dej 12 (!!!!) av rosorna, jag har bara 7 av dem........
Är du förresten medlem i Finska Rosensällskapet?

Boken om fyndrosorna har getts ut för att hedra att Finska Rosensällskapet fyller 20 år 2009, och den har åtminstone skickats till alla medlemmar, men den kanske går att beställa från sällskapet, www.ruususeura.fi, åtminstone Ailas Pimpinellbok fick man därifrån. I båda böckerna beskrivs rosorna på både svenska och finska. I fyndrosboken har man valt att beskriva de rosor som varit med i Rosenbladets artiklar, men det finns många fler! Ut och sök fyndrosor, gott folk! flirting.gif
svennis
Reklam gör jag gärna.
Tycker den är ..BINGO.
Kostar bara 20 EUR att vara med i det rossensällskap.
Det Danska är dyrare och så är deras ROSFORUM är så dåligt så det känns bra att hoppat av där!!! yes.gif

19/4 var någon inne o skrev....2/5 IDAG
http://www.rosenselskabet.dk/rosendebat/index.htm
svennis
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon