Nybörjare på det här med att odla. Började i februari med att så frön till tomat, chili och majs. Mest bara för att testa på.

Nu har allt blivit mycket större och nu har jag också börjat få lite funderingar på vad jag ska göra med alla plator för att få dom att växa bäst. Främst har jag problem med mina tomat plantor. Har 3 st, varav en är ca: 70 cm hög. Den har en tendes till att rulla in bladen längst upp. Bladen upp till 50 cm är spänstiga, men dom hade en del av samma fenomen tidigare. Jag vattnar varannan dag och ger lite näring varannan dag. Funderar på varför den ser så ledsen ut längst upp?

Mina chiliplantor får samma behandling (mindre mängd vatten dock) och ser jättefina ut. Men dom växter grymt långsamt. Ett problem eller har jag förblindat mig p.g.a. tomaterna och majsen. Chilin är 20-25 cm efter samma tid som den stora tomat plantan.
Majsen mår bra och har 5-6 "blad" och är ca: 50 cm. Dom odlades lite senare än tomaterna och chilin. Men hur blir det med pollineringen för dom, vad bör jag tänka på? Och jag vet, majs inomhus...

MVH / Northern Lights