4:an
Jag vill slänga ut en fråga eftersom vi kom i diskussion kring hanterandet av giftiga växter i trädgården, då avser jag brugmansia, stormhatt, digitalis m m. Någon ansåg att man alltid borde ha handskar på sig då man hanterade dessa växter, små som stora och någon sa att det inte alls är nödvändigt.....jag blev villrådig eftersom jag inte odlat dessa växter så länge, men tycker att de är underbart vackra...! Vad anser ni? Diskussionen var ute på koloniområdet där jag har stuga och vill ha lite expertisråd...
Åsa, mälardalen zon 2
Njae så hemskt giftiga att man måste ha handskar behöver man inte om man nu inte är allergisk el dyl. däremot bör man tvätta händerna efter att man fått växtsaft på händerna, råkar man klia sig i ögat el. liknande är det ju inte bra ifall man har änglatrumpetsaft på sig då brukar man få lite problem med ögona och utvidgade pupiller och liknande (något man faktiskt gjorde med flit förr då det ansågs fint med stora pupiller).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon