Thé
Jag har planterat en vit klematis, Maria Cornelia, och framför den vill jag plantera någon vacker växt. Men det står still i huvudet. Jag kommer bara på vita blommor som vitpytta och ulleternell. Klematisen har fått en rejäl grop och fin jord, men framför den är det sandjord och ganska torrt. Jag ska naturligtvis förbättra jorden, men grundförhållandena är sådana.

Jag har frön till isop som jag tycker är fint, men jag har redan isop på något ställe och vill inte ha det just där. Har vissa funderingar på en näva, kanske. Kan 'Blue Sunrise' funka? Det ska ju helst vara något man inte klipper ner mitt i sommaren.
MariaS
Lavendel och astilbe är två perenner som trivs bra med rosor och klematis. Alla växter som gillar att växa ihop med rosor funkar ihop med klematis. Jordmån, växtkrav och skötsel är ungefär likadana på bägge, förutom beskärningen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon