Husihelvete
29-04-2009, 12:37
Jag har beställt massa härliga perenner till mina nyanlagda rabatter men nu känns det som väntan är för olidlig. Vet någon hur det går med leveranserna? Hur långt norrut har leveranserna kommit, själv bor jag i västerås (021)?
Husihelvete
04-05-2009, 08:46
Är det ingen som vill berätta om de fått sin leverans av perenner från Odla och var i landet de bor?
Ännu ingen perennleverans från Odla, men det är lugnt - jag brukar få mina plantor kring den 10/5 (jag bor i Luleå).
Anette på Solbakken
07-05-2009, 15:41
Ingenting har kommit hit, sydvästligaste Norrland. Förra året kom kartongerna 18 april!
Överbölingen
07-05-2009, 16:56
Hortogreen avvaktar tydligen också. Men vi har haft grävbart ett par veckor och det har torkat upp hjälpligt.
Blomstertanten
07-05-2009, 18:27
Väntar också på plantor ! Ännu inga i sikte i Närke. Vill ju ha mina irisar
Husihelvete
07-05-2009, 21:09
Vi fick vår leverans idag, vi bor i Västerås.
anna-karin2
07-05-2009, 23:31
Hej! Jag har fått min leverans från odla men då var det pelargonsticklingar, dahliaknölar och två PION-knölar.
Jag bor i Borlänge (Dalarna)
Anette på Solbakken
08-05-2009, 18:18
Två stora kartoner fulla med plant kom idag! Gissa om jag planterat och krukat hela eftermiddagen!?
Plantorna såg bättre ut än någonsin tidigare, utom i en påse där innehåller var mjukt och lite ruttet. Planterade ändå, tror inte just de klarar att komma igen.
Jag fick mina igår (Enköping) och jag är nöjd, förutom att det i vissa förpackningar var väldigt olika storlekar på plantorna. En stäppsalvia var bara en tråd t ex. Fingerörter är jag heller inge´glad över, ser helt svart ut. Jag ska fota dem och se om de tar sig.
CITAT (Anette på Solbakken @ 08-05-2009, 19:18)

Två stora kartoner fulla med plant kom idag! Gissa om jag planterat och krukat hela eftermiddagen!?
Plantorna såg bättre ut än någonsin tidigare, utom i en påse där innehåller var mjukt och lite ruttet. Planterade ändå, tror inte just de klarar att komma igen.
Jag skulle maila till odlabutiken på en gång om något i leveransen var
mjukt och lite ruttet. De brukar vara snabba på att skicka nytt!
Husihelvete
10-05-2009, 18:07
Igår planterade vi allt. En stor del i rabatterna men några i kruka.
Lady Hamilton
13-05-2009, 13:46
I dag fick jag mina Fuchsior, dahlia knölar och jordgubbsplantor
GunnellF
13-05-2009, 13:59
Jag har köpt pelargoner från Odla och de är väldigt fina! Växer så det knakar på fönsterbrädan! Så jag är jättenöjd...
Perenner kom till Burträsk igår. Jättefina rötter på det jag hunnit öppna och stoppa ned i marken.
Perennerna kom även till Luleå igår.

Jag har satt dem i krukor för att få rota sig ordentligt, planterar inte ut dem ännu på en månad ungefär.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.