Full version: Leveranser från Odla
Husihelvete
Jag har beställt massa härliga perenner till mina nyanlagda rabatter men nu känns det som väntan är för olidlig. Vet någon hur det går med leveranserna? Hur långt norrut har leveranserna kommit, själv bor jag i västerås (021)?
Husihelvete
Är det ingen som vill berätta om de fått sin leverans av perenner från Odla och var i landet de bor?
Betty
Ännu ingen perennleverans från Odla, men det är lugnt - jag brukar få mina plantor kring den 10/5 (jag bor i Luleå).
Anette på Solbakken
Ingenting har kommit hit, sydvästligaste Norrland. Förra året kom kartongerna 18 april!
Överbölingen
Hortogreen avvaktar tydligen också. Men vi har haft grävbart ett par veckor och det har torkat upp hjälpligt.
Blomstertanten
Väntar också på plantor ! Ännu inga i sikte i Närke. Vill ju ha mina irisar biggrin.gif
Husihelvete
Vi fick vår leverans idag, vi bor i Västerås.
anna-karin2
Hej! Jag har fått min leverans från odla men då var det pelargonsticklingar, dahliaknölar och två PION-knölar.
Jag bor i Borlänge (Dalarna)
Anette på Solbakken
Två stora kartoner fulla med plant kom idag! Gissa om jag planterat och krukat hela eftermiddagen!?
Plantorna såg bättre ut än någonsin tidigare, utom i en påse där innehåller var mjukt och lite ruttet. Planterade ändå, tror inte just de klarar att komma igen.
Misty
Jag fick mina igår (Enköping) och jag är nöjd, förutom att det i vissa förpackningar var väldigt olika storlekar på plantorna. En stäppsalvia var bara en tråd t ex. Fingerörter är jag heller inge´glad över, ser helt svart ut. Jag ska fota dem och se om de tar sig.
Betty
CITAT (Anette på Solbakken @ 08-05-2009, 19:18) *
Två stora kartoner fulla med plant kom idag! Gissa om jag planterat och krukat hela eftermiddagen!?
Plantorna såg bättre ut än någonsin tidigare, utom i en påse där innehåller var mjukt och lite ruttet. Planterade ändå, tror inte just de klarar att komma igen.

Jag skulle maila till odlabutiken på en gång om något i leveransen var mjukt och lite ruttet. De brukar vara snabba på att skicka nytt! tummenupp.gif
Husihelvete
Igår planterade vi allt. En stor del i rabatterna men några i kruka.
Lady Hamilton
I dag fick jag mina Fuchsior, dahlia knölar och jordgubbsplantor
GunnellF
Jag har köpt pelargoner från Odla och de är väldigt fina! Växer så det knakar på fönsterbrädan! Så jag är jättenöjd...
Ullet
Perenner kom till Burträsk igår. Jättefina rötter på det jag hunnit öppna och stoppa ned i marken. smile.gif
Betty
Perennerna kom även till Luleå igår. smile.gif Jag har satt dem i krukor för att få rota sig ordentligt, planterar inte ut dem ännu på en månad ungefär.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon