Full version: Bra service av Odla
Alba
Jag köpte för en tid sedan knölar av två olika sorter Oxalis.
Den ena påsens innehåll såg lite skrumpet ut men jag planterade i alla fall.
Det är ca 1.5 månad sedan och inget har kommit upp.
Den andra sorten växer så det knakar.

Jag mejlade Odla igår med tanke att bara berätta hur det såg ut..... borde kanske ha sagt det direkt när leveransen kom tänkte jag.

Snabbt fick jag ett svar från Odla "Vi skickar nytt".

Det är service som gör att man beställer fler gånger från Odla.
linda84
CITAT (Alba @ 29-04-2009, 13:47) *
Jag köpte för en tid sedan knölar av två olika sorter Oxalis.
Den ena påsens innehåll såg lite skrumpet ut men jag planterade i alla fall.
Det är ca 1.5 månad sedan och inget har kommit upp.
Den andra sorten växer så det knakar.

Jag mejlade Odla igår med tanke att bara berätta hur det såg ut..... borde kanske ha sagt det direkt när leveransen kom tänkte jag.

Snabbt fick jag ett svar från Odla "Vi skickar nytt".

Det är service som gör att man beställer fler gånger från Odla.



riktigt bra ju ... det ska dom ha plus poäng för helt klart. Det kan ju vara kinkigt annars. hoppas dom nya blir fina nu då smile.gif
Wilmer
Håller med, jag fick reklamera några av pelargonerna, nya skickade! HEJJA ODLA!!
Meriona
Vad bra Wilmer! yahoo.gif
Wilmer
Jag ska kolla brevlådan i kväll wink.gif
Meriona
Håller tummar, men så snabbt går det nog inte.... laugh.gif
Meriona
Förbaske mig så var de så snabba, paketet fanns där visst redan idag! wub.gif
smuleborg
CITAT (Wilmer @ 29-04-2009, 14:40) *
Håller med, jag fick reklamera några av pelargonerna, nya skickade! HEJJA ODLA!!


Jag kan inte säga detsamma, tyvärr.
Meriona
varför då då?
smuleborg
CITAT (Meriona @ 29-04-2009, 20:51) *
varför då då?


Reklamerade leveransdag, det har gått en dryg vecka (eller om det är två?) och jag har inte hört ett knäpp från Odla. Beställde tre olika pellisar, det var 'Tomcat' (den som jag var mest intresserad av) som var allt annat än frisk, brrr (det behövdes inga glasögon...). De andra två har jag satt på undantag, isolerade (ifall, ifall). De verkar vara OK.
Meriona
Nä men det var ju dåligt, maila igen!
Tomcat fick vi också, de var faktiskt okej.... rolleyes.gif
smuleborg
CITAT (Meriona @ 29-04-2009, 21:14) *
Nä men det var ju dåligt, maila igen!
Tomcat fick vi också, de var faktiskt okej.... rolleyes.gif


Stolthet? Jag vill ha svar. Jag har reklamerat.
Irene_L
Min Kejsarlilja, Fritillaria Rubra Maxima blommae nu men den är inte röd utan orange. Jag mailade Odla igår kväll och fick svar i morse att jag får en ny lök till hösten. Det tycker jag var snabbt svarat! tummenupp.gif
Wilmer
CITAT (smuleborg @ 29-04-2009, 21:21) *
Stolthet? Jag vill ha svar. Jag har reklamerat.


Men det kan ju vara så att de inte fått mailet, då är det du som missar ersättningen! För mig har de alltid svarat omgående, skriv du och fråga om de fått ditt mail...
Irene_L
Ja det kan ju vara så. Cybervärlden är stor och säkert försvinner det mail ibland. Om jag var du skulle jag absolut maila igen. Dom är jättebra att ha att göra med!!! tummenupp.gif
Alba
CITAT (smuleborg @ 29-04-2009, 21:11) *
Reklamerade leveransdag, det har gått en dryg vecka (eller om det är två?) och jag har inte hört ett knäpp från Odla. Beställde tre olika pellisar, det var 'Tomcat' (den som jag var mest intresserad av) som var allt annat än frisk, brrr (det behövdes inga glasögon...). De andra två har jag satt på undantag, isolerade (ifall, ifall). De verkar vara OK.



Jag mejlade den här adressen till kundtjänst......var det dit du mejlade ?
tina@odla.nu
Irene_L
Jag mailade denna adress:
butiken@odla.nu
Alba
Nu är jag mer än nöjd med Odla.....mejlade den 28 april och i dag den 30 april kom nya knölar.
Zarah P
Är det nån som beställt perenner i vår? Jag beställde ett stort paket med bland annat nävor och flox den 4/4 och jag har fortfarande inte fått paketet. Börjar kännas lurigt, för åtminstone nävorna borde väl varit planterade redan?
Har mailat dem men tänkte ändå kolla om någon mer beställde i den vevan och om det bara är jag som är otålig?
smuleborg
CITAT (Alba @ 30-04-2009, 10:02) *
Jag mejlade den här adressen till kundtjänst......var det dit du mejlade ?
tina@odla.nu


Odla/Kontakta oss. Tydlig ärendemening.

Säkert en engångsmiss från Odla.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon