Full version: Inget ljud i datorn
Alba
Plötsligt har ljudet försvunnit i min dator. Jag har inte gjort några ändringar.
När jag klickar på volymkontrollen nere i raden (vad den nu heter) ....samma rad som start.........så är allt OK där.

Vad kan ha hänt ?
KURT
Högtalare, förbindelse till högtalare, ljudkort, drivrutiner eller något annat.
mojan
Jag just varit "tekniker" och löst detta problem hos en bekant. En sladd satt inte fast ordentligt. Så kolla alla sladdar och strömbrytare o dyl.
Kanske är det så lätt. biggrin.gif
Alba
Alla sladdar sitter som de ska.
Högtalarna lyser också så de verkar ju ha kontakt men ändå inget ljud.

Hur kollar man om felet ligger hos ljudkort och drivruitiner confused.gif
*Stintan*
Kolla ikonen igen nere i högra hörnet igen. Jag har råkat stänga av ljudet flera gånger då jag kommit åt en knapp på tangentbordet. Vänsterklicka på ikonen så kan man stänga av eller sätta på ljudet, högerklickar man så kan man reglera volymen. Hoppas det är så enkelt så att du slipper böka med ljudkort och drivrutiner.

Annars använd dig av hjälpfunktionen och sök på "ljudkort" där kan du klicka dig vidare på "vanliga frågor" och sedan vidare på "felsöka ljudproblem".
Alba
Plötsligt har ljudet återkommit. Upptäcke det på fm i chatten då Irene skickade ljud.
Inte en knapp har jag rört och vips fungerar det igen.

Jag saknar fortfarande klickljudet till musen. Har sökt i kontrollpanelen men hitatr inte var man kollar det. Jag har kolalt under "Mus" och "Ljud och ljudenheter"
adamos
CITAT (Alba @ 30-04-2009, 13:48) *
Plötsligt har ljudet återkommit. Upptäcke det på fm i chatten då Irene skickade ljud.
Inte en knapp har jag rört och vips fungerar det igen.
Jag saknar fortfarande klickljudet till musen. Har sökt i kontrollpanelen men hitatr inte var man kollar det. Jag har kolalt under "Mus" och "Ljud och ljudenheter"

Jo det är där du kan lägga till olika ljud för olika åtgärder.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon