corey
Jag sådde mina från frön i mars tagna ur bär jag senare åt upp.

Mina gojiplantor är sådana pluttar så jag nästan glömmer bort dem. De står ute om dagarna. Här är varmt i Skåne. Igår skuttade barnen nakna i trädgården men inte charmas goji-plantorna av det. De vill fortfarande vara små, små små.

Jag tror att mina plantor skulle gilla lite jämn, varm temp men jag kan inte hålla på att flytta omkring dem hur mycket som helst för att uppnå det.

Berätta och skicka gärna in bilder på hur det går för er andra!

Kram!
Åsa, mälardalen zon 2
Mina Gojiplantor blev inte så stora förra året de blev nog bara runt 20-25cm under en sommar. De har dock överlevt i kallväxthuset trots att det inte fanns någon snö att skotta in som isolering.
Mariette
Mina växte fint tills de fick bladlöss! crying.gif

Efter en såpakur, som inte hjälpte, åkte de helt enkelt ut. Nu står de tillsammans med Pepino, Physalis och tomater. som även de har smittats. Tanken är att lusen ska frysa och hoppa av sina värdar, vi får se om det hjälper. Det blåser ganska mycket här i Skåne, kanske virvlar de bort devil.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon