Är det någon som vet var man kan köpa frysta sojabönor? Såg ett avsnitt av Nigella Express där hon gjorde en kycklingcurry och hade i frysta sojabönor. Jag har letat på Kvantum och på Coop Forum men har inte lyckats hitta det.
Åsa, mälardalen zon 2
30-04-2009, 18:59
Här på ICA finns de i frysdisken kallas Edamame (kostar runt 20kr för 500g), fråga i butiken ofta kan de ju ta hem önskade saker. Själv har jag dem som Tv-godis bara att tina i mikron, och sprätta upp baljorna medans man sitter framför Tv:n. Tror inte det var något ovanligt märke jag är hemma hos mina föräldrar så jag kan inte gå till frysen och titta.
Åsa, mälardalen zon 2
30-04-2009, 20:06
Japp och mycket goda (man äter bönorna ej baljorna) fast jag förstår inte varför det står att man ska strössla salt över på instruktionerna på paketet, de är ju redan saltade.
Tack så mycket! Jag får helt enkelt börja leta efter edamame istället för sojabönor så går det nog bättre.
Formellt skall det väl gå att odla dem, men de är extremt värmekrävande, och vill ha temperaturer över 20 grader - växthus kanske.
Åsa, mälardalen zon 2
02-05-2009, 11:01
Nu har jag kollat på förpackningen den är silvrig och ser kanske lite mer exklusiv ut och det är ICA:s egna märke så det är nog på ICA man bör leta.
Jag får kolla ICA nästa gång jag handlar. jag har precis skaffat växthus så det kanske är något att fundera över till nästa säsong. Tack för tipsen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.