Micke E
Tessie är ca 9 år, bott hos morsan som 'bondkatt' tills för 2 år sedan, nu fullt anpassad till 'småstadskatt med internet' mobil osv... wink.gif
Namnet fick hon av förra ägarna då de trodde att de hade en hankatt och när de åkte till veterinären för att kastrera den så fick de reda på att de två 'kulorna' under magen inte var 'två kulor' utan två systrar wink.gif
Tessies syrra heter följdaktligen Tickie.
Hon däremot bor kvar som stallkatt på gården som syrran tagit över och trivs bra där!
Tessie var 'min katt' från första ögonblicket. Eller jag hennes matapparat wink.gif
När morsan flytta från gården så försvann Tessie i drygt en månad.
Jag okte dit för att hälsa på syrran, när jag kliver ur bilen hör jag ett välbekant 'Mjau'!!
Då kommer hon som inget har hänt och på en katts vis, 'Ska du ge mig mat'!!!
Sade till syrran 'Jag försöker ta med henne till mig'
Försökte få in henne i en bur, men det är enklare sagt än gjort! Så det vart till att lägga henne på armen (som på kortet), in i bilen och åka 5 mil till mig.
Hon lade sig på golvet och sov!!!!
När hon kom hit så köpte jag ett reflex halsband samt en försäkring, Har aldrig sett en katt så stolt över att få ett halsband, som Lady wink.gif Hon gåt i koppel när jag vill, men kommer och går som hon vill på sommaren genom myggnätsdörren jag byggt. Tog några försök innan hon förstod att genom den luckan kan hon komma och gå som hon vill.
Nu är det ingen tvekan. Samt att hon är mer inne än ute.
Hon kommer in utan jag märker det och lägger sig och sover i min säng på sin filt..
Men för det mesta ett högljutt 'Mjau' för att markera nu är jag hemma, mata mig.....
Meriona
Hihi, är det ODLA hon är inne på tro?
Fin misse! wub.gif
Ingela i Segersberg
Hon kanske tittar på tråden Världens bästa katt?
Eva-Helene
Nej, jag tror hon tänkte chatta med sin kille... tongue.gif
Micke E
CITAT (Eva-Helene @ 03-05-2009, 16:58) *
Nej, jag tror hon tänkte chatta med sin kille... tongue.gif

Vet inte om hormonerna avtar på tjejkatter som på pojkar.
Hon är sektimerad (tror jag det heter) 'ploppad' på svenska wink.gif
Så det kan vara återbud hon skickar wink.gif

CITAT (Meriona @ 03-05-2009, 13:52) *
Hihi, är det ODLA hon är inne på tro?
Fin misse! wub.gif

Kan vara ödla.nu ;)Men troligare någon site husse varit inne på, typ 'mus.nu' wink.gif
Micke E
CITAT (Ingela i Segersberg @ 03-05-2009, 16:37) *
Hon kanske tittar på tråden Världens bästa katt?

Storhetvansinne har hon men där går nog gränsen wink.gif
Såg att tullen gjort ett beslag på 13Kg kat!
Den behöver banta wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon