Full version: Lobelia, för höga?
kricke1
Hej!

Mina lobelior börjar bli väldigt höga och långa nu. Dom står ljust dagarna långa.. Det är för tidigt att sätta ut dom redan ifall det blir frost, hjälp någon? sos.gif
Maggan H
Toppa dem och tryck ner topparna i jord, dom rotar sig lätt och dina andra grenar sig fint! tummenupp.gif
lislena
Vad bra att veta om lobelia. Det visste inte jag att man kunde göra, att toppa och sen sticka ner den i jorden. Så blir det flera. Det ska jag testa imorgon..
Maggan H
Gör det, det är enkelt, ställ dem varmt, ej i sol och håll fuktigt. rolleyes.gif
kricke1
CITAT (Maggan H @ 03-05-2009, 20:43) *
Toppa dem och tryck ner topparna i jord, dom rotar sig lätt och dina andra grenar sig fint! tummenupp.gif

Så jag ska alltså ta av halva grenarna som sticker ut eller vad jag ska kalla det haha whistling.gif och sedan trycka ner det som blir över i jorden så rotar dom sig om jag förståt rätt? innocent.gif Är första gången jag sår lobelia så de är ju lite kul att se om jag lyckas
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon