Liten77
Någon som vet varför forumet är så långsamt för mig? Det gäller endast odla.nu, inga andra sajter, så det borde väl inte vara min dator eller uppkoppling det är fel på. Någon annan med samma problem? Tröttnar snart!
KURT
CITAT (Liten77 @ 04-05-2009, 07:21) *
Någon som vet varför forumet är så långsamt för mig? Det gäller endast odla.nu, inga andra sajter, så det borde väl inte vara min dator eller uppkoppling det är fel på. Någon annan med samma problem? Tröttnar snart!

Det har varit många trådar om det. Men jag har aldrig märkt några problem. Jag använder bara Firefox, eller Firefoxkloner, ibland på en mycket gammal dator.
Berith
Som Kurt säger så har det varit uppe i flera trådar förut, men vi har inte kommit fram till varför det är trögt för vissa och inte trögt för andra. Vi har försökt att komma fram till en gemensam nämnare men vi har inte hittat nån. Än.

Kurt säger att han har Firefox och tror därför att det är tack vare det som han inte haft problem. Jag använder inte Firefox, hade problem fram till i höstas men nu är det precis som det ska. Utan Firefox.
Liten77
OK, tack. Jag hittade inga trådar om det. Förövrigt verkar allt funka som det ska nu, så det är uppenbarligen lite till och från med hastigheten.

MvH

Lena
Berith
Vet egentligen inte om du har nån hjälp av dom trådarna smile.gif så länge vi inte vet varför en del har trögt och andra inte. Däremot är det som du skriver att det plötsligt går smidigt igen.

Jag tror (och jag kan såklart ha hur fel som helst!) att dom som det inte går trögt för kanske är frånvarande när det går trögt för andra och därför inte märker segheten just då. Men det kan såklart också vara så att dom aldrig nånsin får sirap i ledningarna.

Men ge inte upp Odla bara för att det går långsamt ibland - läs när du kan och skriv när du kan!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon