Full version: vattna på faten
Hans i Mälardalen
När vet man att det är dax att börja vattna nyplanterade små plantor på faten? De måste väl uppnå en viss storlek för att det ska vara bra?

MvH
Ingrid på Västkusten
Uj - vilken kritisk fråga :-D
Jag vattnbar många av mina nya småttingar på faten genom att sänka ner dem och låta dem stå i vatten tills det ser blött ut påytan - åsså DÅ tar jag upp dem. Men det beror ju på så otroligt många ANDRA faktorer för att våga ge Dig ett säkert svar........

Hälsar Ingrid
Hans i Mälardalen
Det var smart, då slipper man vattna så ofta också! biggrin.gif

MvH
Ingrid på Västkusten
jamen - om det fungerar också så är det väldans bra att göra så bara ingen kommer på att badkaret duschen elelr diskhon behöver användas till annat ;-))))

Hälsar ingrid
Hans i Mälardalen
haha, vårt badkar används både till djurskötsel, akvariebyten och växter. biggrin.gif Men det gör inge för vi ska snart renovera badrumet. Nytt badkar köpte vi redan för ett o ett halvt år sedan, det står i hallen o samlar damm biggrin.gif

MvH
Ingrid på Västkusten
Jösses - det låter nästan som här förutom att jag gilalr att bada så badkaret det vi nu har är heligt, men diskbänken samt alla utomhusställen och tvättstugan jösses amalia. Djur har vi inga förutom ohyra men väl växter i kvadrat och minut :-))

Åsså får man fnatt på fröfronten varje vår,

Hälsar ingrid
Hans i Mälardalen
Ja, ibland kan det bli trångt. Jag har många gånger drömt om en tredje våning med glastak rolleyes.gif . Det skulle ge både mer plats och bättre förutsättningar för växterna, men det lär nog förbli en dröm sad.gif

MvH
Ingrid på Västkusten
Tja Du - drömamr är utmärkta - en ggr för över tio år sedan satte jag igång å drömma och nu är vi på gång med mina drömamr :-))'
så det ger sig ;-)))

Glada hälsningar ifårn Ingrid
Hans i Mälardalen
Ja, man ska aldrig ge upp. Det mesta går att förverkliga med lite kunskap, pengar och fantasi. biggrin.gif

MvH
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon