tvilling77
klarar dom vintern här vid norrlandskusten? erfarenheter av detta?
gulmåra
Gallicor är ju tuffa, de flesta iallafall, så jag hade provat tvärt! biggrin.gif
Hos plantskolan, Oulujoen Taimisto i Finland, säljer de bara härdiga rosor.
Där har Matti ett antal robusta gallicor i sortimentet så de borde ju fungera!

T.ex: Tuscany , President de Seze, Hippolyte, Jenny Duval, Duchesse de Montebello, Charles de Mills,'Belle de Crécy','Alain Blanchard' plus lite annat...

Klart du ska prova!
Tosan
Många gallicor är ganska tuffa...
Jenny Duval och Rosa Mundi har tex klarat vintern hur bra som helst här i z 7, knappt ens frusna i topparna.
tvilling77
CITAT (Tosan @ 04-05-2009, 21:55) *
Många gallicor är ganska tuffa...
Jenny Duval och Rosa Mundi har tex klarat vintern hur bra som helst här i z 7, knappt ens frusna i topparna.

Wow!! det kunden man ju inte tro! Rosa mundi har jag redan bestämt mig för eftersom jag förstått att den är väldigt härdig! Jenny duval, duchesse de montebello har jag sneglat på oxå drömmande.....-) men då kanske jag kan prova!!

CITAT (gulmåra @ 04-05-2009, 21:44) *
Gallicor är ju tuffa, de flesta iallafall, så jag hade provat tvärt! biggrin.gif
Hos plantskolan, Oulujoen Taimisto i Finland, säljer de bara härdiga rosor.
Där har Matti ett antal robusta gallicor i sortimentet så de borde ju fungera!

T.ex: Tuscany , President de Seze, Hippolyte, Jenny Duval, Duchesse de Montebello, Charles de Mills,'Belle de Crécy','Alain Blanchard' plus lite annat...

Klart du ska prova!

Går det att beställa via postorder??
gulmåra
Ja, det går jättebra att beställa via postorder. www.taimisto.net
De jag har beställt brukar komma framåt augusti september.
Det går bra att skriva på svenska men du får antagligen svar på engelska

Det finns mycket kul och härdigt där.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon