Österläge
Hej!

Jag har hört att om man lägger ut grapefruktsskal i trädgården på natten så kommer mördarsniglarna dit och så kan man samla in och avliva dem på morgonen. Tydligen gillar de grapefrukt. Någon som vet om det funkar med annan frukt? Tänker närmare på passionsfrukt eftersom jag har två st som har möglat lite, kan de tänkas gilla det? De gillar väl lite skämd lukt, även möglig eller? confused.gif

Någon som har erfarenhet av grapeskal?
Österläge
Nu har jag testat med grapefrukt, och det funkar iaf jättebra! Har lagt en bit under en tegelpanna o strött snigelfritt under, och det ligger fullt med döda minimördare under och runt omkring. De brukar ju hinna krypa iväg innan de dör, kan det vara att de små är så känsliga så de inte hinner iväg? g.gif
buffy
Bananskal funkar på våra.
Biddler
Dom är hursomhelst jätteäckliga!
jag har brukar dela dom på mitten med en stor spade och sprätta iväg delarna åt varsitt håll.
Men än så länge har jag inte så många utan jag ser typ 5 st per dag.
Ska prova med något lockbete
Wilmer
De gillar även kål. Kattmat. Hundmat. Ja, så öl då förstås!

baren är öppen.jpg

Skål!
fröhamstern
[quote name='Österläge' date='04-05-2009, 15:33' post='1018115']
Hej!

Jag har hört att om man lägger ut grapefruktsskal i trädgården på natten så kommer mördarsniglarna dit och så kan man samla in och avliva dem på morgonen. Tydligen gillar de grapefrukt. Någon som vet om det funkar med annan frukt? Tänker närmare på passionsfrukt eftersom jag har två st som har möglat lite, kan de tänkas gilla det? De gillar väl lite skämd lukt, även möglig eller? confused.gif

Någon som har erfarenhet av grapeskal?

svamp verkar sniglarna vara galna i ......
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon