|
Anja Danmark
04-05-2009, 20:02
Jeg købte et Tropic Plus 20,7 m2 i september sidste år og har fået det sat op her i april måned.
Undervejs har vi haft problemer med en elendig monteringsvejledning, manglende dele - forkerte dele, dårlig rådgivning og manglende svar fra Willab, når vi havde problemer.
Alle fejlene har ikke været deres, for der har været problemer fra fabrikkens side også - men man bliver meget frustreret, når man går i flere dage midt i sit byggeri og venter på et svar.
De var meget venlige og imødekommende før købet - men det er da slut med det nu. Da vi havde fået sat drivhuset op (vi mangler stadig nogle dele, så det er ikke færdigt), skrev jeg til dem og opsummerede alle problemer og bad om en leveringstid på de sidste dele. Det er nu over 3 uger siden - jeg har rykket for svar 4 gange, og de svarer slet ikke.
Mit drivhus er helt fint, og jeg er meget glad for det - men jeg vil absolut ikke anbefale, at man handler hos Willab - jeg har aldrig før været ude for så ringe en service efter et køb på næsten 75.000 svenske kroner.
Fy vad trist! Jag har ingen egen erfarenhet av Willab, men det är ju bra att du berättar vad du varit med! Hoppas du snart får svar och kan börja odla!
Ingrid Zon3
04-05-2009, 21:23
Usch vad trist! Jag tycker att man får reda på väldigt mycket om ett företag just genom hur de hanterar reklamationer och klagomål.
Har du köpt det i Sverige så låter det som ett fall för konsumentköplagen och allmänna reklamationsnämnden nu. Men bor du i Danmark vet jag inte hur det fungerar.
pollenper
05-05-2009, 17:25
Jag köpte mitt Juliana däe för länge sen. och blev nöjd, sen köpte jag ett isolerande plasttak för 24000kr.
Sen frågade jag om lite byggråd, hur dom gjorde med skarven innervägg/tak/yttervägg. Då säger dom att de aldrig varit ut och tittat på ett bygge av sina egna uterum som de gör massor av reklam för.
Dom kunde inte hjälpa mig utan rekommenderade mig att ta kontakt med en byggfirma.
Jag fick väl lösa det själv då. Men mitt förtroende för Willab sjönk mycket. Numera rekommenderar jag dom inte längre. Även om de inte har lurat mig.
Anja Danmark
05-05-2009, 20:05
Nej, jeg undrede mig også på et tidspunkt, da jeg stillede dem et spørgsmål - kan ikke lige huske hvad det var, men de svarede, at de ikke kunne svare, da de ikke havde opstillet et drivhus som mit!!!!
Jeg ved så ikke, hvorfor de ikke bare så på vejledningen, så de kunne se, hvad jeg mente - men det var åbenbart meget svært....
Men der var ingen grænser for, hvad de kunne klare - før jeg havde bestilt og betalt!
pollenper
06-05-2009, 15:03
CITAT (Anja Danmark @ 05-05-2009, 21:05)  Nej, jeg undrede mig også på et tidspunkt, da jeg stillede dem et spørgsmål - kan ikke lige huske hvad det var, men de svarede, at de ikke kunne svare, da de ikke havde opstillet et drivhus som mit!!!!
Jeg ved så ikke, hvorfor de ikke bare så på vejledningen, så de kunne se, hvad jeg mente - men det var åbenbart meget svært....
Men der var ingen grænser for, hvad de kunne klare - før jeg havde bestilt og betalt! De har säkert som policy att inte komma med några byggråd. Men visst är det fegt, en blomkruka törs man ju handla, men något komplicerat blir det inte igen. Vi har ett ordspråk som lyder. "Bäst att inte säga någonting, så har man ingenting sagt"
Jag har köpt ganska mycket från Willab och har alltid blivit korrekt bemött, fått bra varor och fin service.
Kan berätta att min termostat som jag har kopplat till värmefläkt började brinna. Jag ringde Willab och berättade detta. Något sådant hade de aldrig hört talas om och var beredd att sända mig en ny.
De frågade när jag köpt den vilket jag inte mindes. De kollade och fann att jag köpte termostaten år 2000.
Någon ný kunde de naturligtvis inte erbjuda mig men jag fick köpa en ny utan att de debiterade frakt eller exp. kostnad.
Ett bra bemötande eller hur?
Anja Danmark
07-05-2009, 06:30
Endelig har jeg hørt fra dem...
Og igen virker det som om de ikke har læst, hvad jeg har skrevet, så jeg skal sige det samme igen igen - men nu er der da kontakt, og det er fint! Så er der måske håb forude for mine sidste monteringsdele.
De undskylder sig med, at de har manglet personale til kundeservice, men så må de jo se at få ansat nogen til det...
Mvh Anja
blomkronan
07-05-2009, 07:25
Hej hoppas dom hör av sig snart... och skickar dina delar. Mitt växthus från willab kommer nästa vecka... hoppas nu att jag inte får problem som du! Har du köpt dit växthus från willab i Sverige? eller finns willab i Danmrak också?
CITAT (Anja Danmark @ 07-05-2009, 07:30)  Endelig har jeg hørt fra dem...
Og igen virker det som om de ikke har læst, hvad jeg har skrevet, så jeg skal sige det samme igen igen - men nu er der da kontakt, og det er fint! Så er der måske håb forude for mine sidste monteringsdele.
De undskylder sig med, at de har manglet personale til kundeservice, men så må de jo se at få ansat nogen til det...
Mvh Anja Kanske hjälpte det att jag den 4 maj vidaresände Ditt inlägg till Willab.
Men fy så trist. Jag köpte mitt i fjol våras av dem. Vi var i Bromma och personen jag beställde av kom också från min ö och hade dessutom släkt som nästan bodde granne med mig, om nu det kan ha hjälpt det hela. Jag tycker också att beskrivningen var rörig och svårt att förstå. Vi fick felaktiga gummilister och för få skruvar med i beställningen men jag fick väldigt fort nya så jag kan inte klaga på servicen. Men det kan ju som sagt ha hjälpt att jag mailade direkt till personen jag beställde av och pratade med. Men nu står mitt växthus på plats och det har varit helt okey när vi väl fick ihop det. Hoppas att det ordnar sig för dig också. Pius
Anja Danmark
07-05-2009, 21:43
Hej Uno -
det er slet ikke umuligt - jeg fik svar i går, så et eller andet har fået dem til at reagere....
Mvh Anja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|