Sollemannen
Någon som kan hjälpa mig med tips på var jag kan hitta en träspalje utformad som en tredimentionell pyramid ca 150 cm hög eller högre. Har kollat runt snart överallt utan framgång sad.gif

Bor utanför Trelleborg så gärna i södra delen av Skåne. Har besökt Plantagen, Skåneplantor(Staffanstorp), Coop Bygg, Bauhaus, Flyinge Plantshop m.fl utan framgång. Hittade dock en på Granngården men gillade inte utförandet.

Tacksam för tips!

Ingrid Zon3
Du kanske skulle fundera på att spika ihop en själv?
Jag vet precis hur det är när man fått en bild i huvudet och blir frustrerad över att handeln inte fattat att de ska sälja det smile.gif
Sollemannen
Jo det lutar nog åt att jag får göra det...och fördelen är ju att då kan man få den precis som man föreställt sig biggrin.gif
Ingrid Zon3
Ja, eller något helt oväntat. I alla fall om man är lika händig som jag. På lördag ska jag på "snickarkurs" och bygga ett rostorn...

Om du bygger själv kan du väl lägga ut ett foto så man får se hur du menade?
Frida Sandman
Jag har precis köpt en pyramid i oskalad pil på Rusta. 39 kr och cirka 1,40 hög. Beror såklart på om du drar ut den maximalt för att få en bred bas eller om du låter den vara lite smalare.

http://www.rusta.se/spalje__pil_konformad_..._p62251124.html
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon