Picea abies
Jag har inte insett vidden av internet ännu. Det finns alltså forum även för trädgårdsintresserade, odlare både hobby och proffs........Fantastiskt.
Först av allt så vill jag säja jag gillar att stå på knäna med röven i vädret och rensa ogräs, så och skörda. Jag är inte alls bra men jag har ambitioner att lära mig, så jag lyssnar gärna på vad ni har att säja.
I varje forum brukar det alltid finnas en "foton på er själva" tråd och det undrar jag så klart om det finns även här.
Alltid kul att se hur ni ser ut som man pratar med.
Annars finns det väl inget mer att säja för tillfället förutom att jag själv är en kille som sysslar med snickeri av möbler, gitarrer, teaterdekor, pedagosgiska träleksaker, leksaker, spel.
Så undrar ni något som har med trä och snickeri att göra så PM:a mig eller något.
Väl mött.

Mickes hemsida
Rosmarin
Trevligt att du har hittat hit. Välkommen!

Arbetar du som snickare (finsnickare) eller är det en hobby?
*Ulrica*
Välkommen till Odla! Här finns det resurser! tummenupp.gif

Oftast får man svar på sina frågor inom en halvtimme, mycket bra när man har satt jorden i spaden men kommer på att man inte vet hur djupt, eller om läget är rätt eller...

Jag tror att det finns någon gammal fototråd, jag vet iallafall att det finns en "mina tatueringar tråd" och en "jag i min Odlatröja tråd". Någon annan kanske kan hitta fram den gamla fototråden?

Hoppas du får det trevligt här! yes.gif
mrsgreen
<---- Jag!
Wilmer
Välkommen yaay.gif

<------------- INTE jag.
Red Top
Välkommen till oss!

Hittade en tråd med bilder på många av medlemmarna.

En del av oss har ännu inte varit med på bild.
Men när jag var barn såg jag ut ungefär som min rörliga bild här under. giggle.gif

Bilder
Aqvakul
Välkommen! kompiskram.gif
Biggan_
Välkommen hit, säger jag också! yes.gif
Picea abies
CITAT (Rosmarin @ 05-05-2009, 09:37) *
Trevligt att du har hittat hit. Välkommen!

Arbetar du som snickare (finsnickare) eller är det en hobby?

Hej!och tackar. Jag har det som yrke. Vid intresse så kan jag slänga upp lite bilder på saker jag tillverkar/tillverkat.
MVH Micke
Sussie F-Flower
Hejsan och välkommen hit! Hoppas att du kommer att trivas här...

Jag behöver byggnadshjälp... men jag är bara i "funderingsstadiet" ännu. När kan du komma??? Ska vi dra en öring på samma gång? naughty.gif

*Stintan*
Hej och välkommen till Odla blomma.gif

<-<-<-Sådan matte sådan hund brukar dom ju säga g.gif kan det verkligen stämma det unsure.gif wink.gif
kasam
Ja, här är trevligt! tummenupp.gif

Välkommen!!! blomma.gif
mojan
<- Jag ser nästan ut så här. I alla fall samma outgrundliga leende...
Monaxe
Välkommen! Här finns en härlig mångfald med människor...
susanneedgren
Välkommen hit!

Och om det stämmer "sådan husse, sådan hund" så kanske det fungerar med katter också.
<-------------
pejori
Jag önskar dig också välkommen till odla och allt vad det för med sig.. giggle.gif
Odla är ett starkt beroendeframkallande forum, så håll i fingrarna.. naughty.gif
andersen
Jag har min fru på bilden.
Red Top
CITAT (andersen @ 05-05-2009, 19:38) *
Jag har min fru på bilden.

Vet hon om det? naughty.gif giggle.gif
Myosotis
<------- min f.d. tupp... vet inte om vi är så lika? biggrin.gif
Picea abies
Ahhhh, vilken megarespons direkt.Tack allihopa.
Sussie F-Flower: Nämen visste du att jag gillade att fiska?.............och efter öring också.
En liten snabb fråga bara.

Finns det någon växt som kan hålla kattkräken borta från min nysådda jordplätt eller måste jag sätta nät över?
Sussie F-Flower
CITAT (Picea abies @ 05-05-2009, 23:09) *
Ahhhh, vilken megarespons direkt.Tack allihopa.
Sussie F-Flower: Nämen visste du att jag gillade att fiska?.............och efter öring också.

Njaa, jag tyckte att jag såg ett haröra i kragen men jag såg kanske fel... laugh.gif
...Skojar bara, jag kikade lite på din profil och efs öringen oftast kämpar på så bra så är ju den bland de roligaste att fiska... Eller hur? shy.gif
Picea abies
Helt rätt.
Rosmarin
CITAT (Picea abies @ 05-05-2009, 13:26) *
Hej!och tackar. Jag har det som yrke. Vid intresse så kan jag slänga upp lite bilder på saker jag tillverkar/tillverkat.
MVH Micke

Hej igen!
Ja, jag vill gärna se bilder. Alltid roligt att se vad andra kreativa personer gör!
Myosotis
Jag är också nyfiken!
Eva-Helene
Jag med! Trä-älskare som jag är yes.gif
Picea abies
Jag orkar inte lägga upp en massa bilder. Enkel som jag är lägger jag upp en länk istället till min hemsida.
Det ni ser på bilderna är endast ett urval av det jag tillverkar/gör.

Mickes hemsida

Väl mött och skriv gärna i min gästbok...det är trevligt.
Aqvakul
Härliga grejer, underbart med människor som kan skapa så med sina händer! tummenupp.gif
Monaxe
Vilken kreativitet du måste ha!
Både i ditt yrke och dina fritidssysselsättningar...jag blev helt matt när jag såg alla bilder på klättrings och vandringsleder.

Men du måste ju vara en väldigt trevlig person som har haft en Greyhound! Enda minuset är väl då att du inte har någon fortfarande, men Bosse var så söt att det utjämnas!
Själv är jag inne på min 5:e (sällskaps) Greyhound.
Myosotis
[attachment=34359:haka.gif] OJ! Vad duktig du är! Leksaksbilen är såå söt! wub.gif
blomkronan
Hej och välkommen till odla... kul med en stockholmare till smile.gif instämmer med dom andra, du är en duktig snickare tummenupp.gif Jag tycker oxå mycket om att snickra hade det funnits fler timmar på ett dygn så hade jag nog (fin)snickrat mera, men nu är det odling som gäller, så just nu är det odlingslådor och nytt staket med grind som gäller.

Vad gillar du att odla?
Picea abies
Tackar, gammal man gör så gott han kan.
Jag gillar att odla sånt man kan äta upp. Grönsaker, kryddor, frukt och bär, men jag har även lite blommor, för det är så bra att ge bort när man är bjuden på någon middag eller som present.

Angående mina leksaker som jag tillverkar, så är dom tillverkade för att hålla. Det är alltså inget slit och släng utan rejäla enkla leksaker där barnen får möjlighet att använda sin fantasi för att leka med dom.
Hälsningar Micke
Rosmarin
Vilken trevlig hemsida du har. Personlig. Roligt att se mångfalden i ditt arbete. det är alltid lika kul att se andras skapelser, och när det är så här fina och välgjorda produkter är det ju extra roligt!

mojan
Oj, det blev visst fel. crying.gif
Picea abies
Det här är min kärlek...inte stort men mitt. väl mött.

AnnammA
Välkommen till Odla, Micke!
Jag träffas mest i rostråden, nu för tiden...
Man kan även hitta mig på http://annama-trdgslivannatliv.blogspot.com/
Tobb
<----------- Möjligen jag? innocent.gif / devil.gif
Uggi
Välkommen Micke, du är något yngre än jag men vad många intressen som vi har gemensamt.
Jag hoppas du kommer att trivas här.
tummenupp.gif
Myosotis
CITAT (Tobb @ 22-05-2009, 01:12) *
<----------- Möjligen jag? innocent.gif / devil.gif

giggle.gif Jag gillar den bilden.
Bettis
Välkommen till Odla Micke, kul med lite nytt folk giggle.gif fast det är ju naturligtvis inget fel på de gamle whist.gif blush.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon