Lars-Olof Arvids
Nu på lördag (9/5) har Kungälvs trädgårdsförening sin årliga trädgårdsfest kl 11-15. Informationen har varit ganska knapphändig, men om jag har förstått rätt ska den inte vara i Bergfeltska trädgården utan "nere vid älven" den här här gången. Säkert blir det en festlig dag med växtmarknad, poängpromenad, kaffeservering och musikuppträdanden. Jag ska i alla fall ha med mig ett stort lass perenner att sälja.
Välkomna!!!

Olle
Meriona
Tyvärr har jag ju förhinder, men hoppas att det går bra för dig! wub.gif
Solstorm
Såg annons som visade att det blir lite annorlunda mot vad det har varit tidigare. Nu kommer flera företag att vara med. Naturligtvis blir det roligt att det blir större och mer, risken är väl att det förtar charmen. Bergfeldska är ju speciell.
Lars-Olof Arvids
Det tycks vara många i Kungälvs trädgårdsförening som är kritiska mot att företagen ska få ta över och göra ett kommersiellt jippo av det hela. Från början var ju tanken att medlemmar och andra intresserade skulle träffas för att ha trevligt och byta och sälja egenodlade växter. Än så länge tror jag dock att trädgårdsfesten är värd ett besök, och det ska bli intressant att se åt vilket håll den utvecklas framöver. Var såg du annonsen? Jag har inte sett någon annonsering alls, men så bor jag ju inte i Kungälv heller. Ska man göra reklam på ett forum som detta är det ju bra att kunna ge en vägbeskrivning och berätta mer exakt vad som händer under dagen.

Olle
Solstorm
Såg annonsen i Kungälvs-Posten.
Men hur kan företagen ta över? Är det så många företagare som är med i föreningen? Varför kan man inte ha två marknader?
Lars-Olof Arvids
Tanken är säkert inte att företagen ska ta över helt, men om allt fler företag och färre privatsäljare deltar är risken att det i princip blir så ändå. Vi får se hur det utvecklas, som sagt. Blir det alltför illa skulle vi kunna ha en stor, kommersiell, utåtriktat marknad och en växtbytardag som främst är för föreningens medlemmar. Vad stod det i annonsen? Plats? Tid? Medverkande? Eventuella hålltider?

Olle
Lars-Olof Arvids
Nu har jag äntligen fått information, dels från Eva i Höga och dels från ordföranden i Kungälvs trädgårdsförening. Trädgårdsfesten ska vara vid älven nedanför Bergfeltska trädgården, utmed Strandgatan, kl 11-15. Det blir växtloppis, tipspromenad och trädgårdcafé. Fast "växtloppisen" har bara en privat säljare, nämligen jag. rolleyes.gif Andra som deltar är Biodlarföreningen, Ässets hudvårdsprodukter och JustJaneDesign. Dattons Trädgårdsband spelar från kl 12.00 och det kommer även att bli barnaktiviteter. Vi får hoppas på det bästa. Bergfeltska trädgården är mysig, men vid Strandgatan är det många fler förbipasserande som ser oss.

Olle
Meriona
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 06-05-2009, 21:17) *
Fast "växtloppisen" har bara en privat säljare, nämligen jag. rolleyes.gif
Olle

Hihi, då har du ju inte så mycket konkurrens iallafall! flirting.gif
Meriona
Hur gick det för dig Olle, har du nåt kvar att sälja till nästa lördag? shy.gif
Lars-Olof Arvids
Jodå, jag tycker att det blev en lyckad dag, även om det inte var lika stort och välbesökt som det har varit i Bergfeltska trädgården. Min försäljning gick väldigt bra, fast helt utan konkurrens blev jag inte. Det kom faktiskt ett par växtsäljare till, som väl var. Men jag har massor av växter kvar, både för Surte och andra marknader framöver. Jag delade förresten ut mina sista Surtelappar till kunderna i Kungälv, och ganska många verkade intresserade.

[attachment=34477:Kung_lv1.jpg]
[attachment=34478:Kung_lv2.jpg]

Olle
Meriona
Va bra! yahoo.gif
Vem är den härlige mannen med skägget? laugh.gif
Lars-Olof Arvids
Han heter Gunnar, efternamnet har jag glömt. Han har sålt diverse perenner på alla marknaderna i Kungälv jag har varit med på, så det var inte helt oväntat att han skulle sälja den här gången också.

Olle
Eva i Höga
Gott att höra att du var nöjd med dagen, Olle. Jag hade ju inte möjlighet att komma dit men jag hoppas att det var en bra dag för föreningen också. Hoppas att det var besökare som gick upp i Bergfeltska och tittade också, det är så fantastiskt vackert där nu med alla tulpaner och stenpartiet som i stort sett är klart. Det är en härlig oas i Kungälv.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon