Full version: gurka samt squash
Rospinglan
Kan jag flytta mina ngt rangliga plantor från garaget till växthuset i väntan på utplantering? Är nybörjare med växthus. Fick hem det för 10 dagar sen. Dock alldeles för litet 5 kvadrat och redan knökfullt. Maken tröttnade på alla sålådor och krukor inne och beställde detta. Min mamma skrattade och sa: Nästa år har jag växthus, för då har hon köpt ett större! Jag tror hon får rätt. Till bringar många timmar med detta, och njuter i fulla drag. Trevligt att ta del av all kunskap som frodas i detta forum.
Åsa, mälardalen zon 2
Det beror ju på hur kallt det är där om nätterna gurka och squash vill inte ha temperaturer under +12C.
Pius
Jag provade och satte ut två gurkor i växthuset och de står upprätta än, trots att det är under 12 grader om nätterna. Fast de kanske inte växer så mycket.

De jag satte inomhus har ranglat iväg så jag bär nog ut dem också bara det inte blir kyligare på dagarna.

Pius
vårälskare
Hej
Prova att tända några värmeljus om nätterna är svala. Det brukar funkar bra, särskilt om växthuset är litet
eller så lägger du över plantorna med odlingsväv.
Lycka till
GME
Jag har också gurka i växthuset och som lägst har det varit 6,3 grader ( med reservation för mät fel), de har bara bildat första bladparet och de står liksom å stampar, så lite för optimistiskt kanske det var men men de lever än wink.gif

(frilandsgurka)
ABCiV
Mina är i växthuset sedan länge och de är jättestora och fina! Jag har ca 6-8 grader på nätterna...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon