Tack för länken Rosmarin! Visste inte att det var så exakt... För myskmadra stod det i länken att de gror i 20 grader C, men på påsen stod det ju att man skulle sätta ut dem, att de behöver temperaturväxling... Skumt! Ska jag ta in dem tror ni? Sådde rätt många så jag kan ju ta in några krukor o lämna kvar några...
För backsippa och honungsmynta står det ungefär som på påsen fast mer exakt: Sow at 18-22ºC for 2-4 wks, move to -4 to +4ºC for 4-6 wks, move to 5-12ºC (41-53ºF) for germination.
Jag hade några av dem inne i 2 veckor, sen har de stått ute sen februari så de bör ju ha haft 4-6 veckor med -4 - +4, så nu när det blir varmare borde de väl gro då! Ingen vits att ta in dem iaf, det blir ju för varmt.
Ingen av dem ska ta så lång tid på sig att gro enligt Impecta o den länken,
http://tomclothier.hort.net/page02.html... Annars vet jag som Noora sa att vissa fröer tar över ett år på sig, men jag är så otålig så såna fröer köper jag inte...

inte med flit iaf!
Tack för svaren, gärna fler tips!
Ja detta är en bra länk, men jag tror inte du behöver göra exakt som det sägs, ta det som en fingervisning. Låt du dem stå kvar ute så gror de nog förr eller senare. Annars får du väl sätta in dem i kylskåpet i ett par veckor till!