Full version: Ny här!
andreama
Hej allihop, jag har nu suttit och sträckläst er tråd! Underbart va mycket inspiration man kan få!

Jag fick uteplats för första gången i slutet på förra sommaren men hann inte göra så mycket då, planterade bara en kaprifol som inte verkar ha överleft vintern... Men i år ska det bli ändring!

Jag bor i stockholms innerstad och har en uteplats på 2,5x6 meter i söderläge. I helgen byggde jag stora blomlådor som jag blev mycket nöjd med! Se bilder. De ska målas, har inte bestämt färg än, och sättas en låg spaljé i.

Överallt hemma nu står små krukor med frön i olika stadier:
Jordgubbar (har jag hört är svårt, men jag chansar)
Mynta
Tomater
Chili (den har så söta blad, se bild!)
Dvärgprästkragar
Gojibär (ännu en chansning)

Ikväll ska jag för så luktärt! Och i helgen bli det att direkt så västeråsgurka och sockerätor! tongue.gif Men först gäller det att fylla mina stora lådor med jord... Mina svärföräldrar har hästgård så jag tänkte åka ut dit och hämta både jord och gössel!

Min tanke är att blanda blommor och ätbart!

Ska bli kul att följa era projekt!

mieb
Hej och välkommen! Vad roligt med en uteplats och vilka supersnygga och bra planteringslådor du har byggt, jag är helt imponerad! Där får du plats med massor av roligt i växtväg. Smart att bygga spaljeer till så att du kan odla lite klätterväxter som insynskydd.
Du måste visa massor av bilder på hur det blir! smile.gif
Sussie F-Flower
Välkommen andreama! biggrin.gif
Hoppas att du också kommer att trivas här på odla!
Det här är ett fantastiskt ställe och här får man lära sig massor! Tänk om man kunde komma ihåg allt man läser också!! g.gif shy.gif

Snygga blomlådor! tummenupp.gif Bra jobbat!
andreama
Hm, nu förstår jag inte riktigt.. Trodde att mitt inlägg skulle hamna i er tråd om balkong, terrass och uterum. Vad gjorde jag för fel?

Stackare som får blommorna uppätna av katterna! Finns det inget som man kan spruta på dem så att de inte smakar gott? Som "stop och väx" för barns naglar! wink.gif

blomkronan
CITAT (andreama @ 06-05-2009, 08:48) *
Hm, nu förstår jag inte riktigt.. Trodde att mitt inlägg skulle hamna i er tråd om balkong, terrass och uterum. Vad gjorde jag för fel?

Stackare som får blommorna uppätna av katterna! Finns det inget som man kan spruta på dem så att de inte smakar gott? Som "stop och väx" för barns naglar! wink.gif

Hej andreama
Du har gjort som jag gjorde första gången giggle.gif istället för att klicka på "svara" har du klickat på "nytt inlägg" då skapar du en ny tråd smile.gif Men det gör inget... du kan sätta in dina bilder i "rätt tråd" oxå.

Välkommen till odla och vilken fin blomlåda du har byggt tummenupp.gif den kommer du ha mycket glädja av i sommar.
andreama
haha.. okej då vet jag. Tar och klipper in det jag skrev i er "riktiga" tråd. Tycker att jag är ganska data kunnig.. men ack så fel man kan ha!

Vi ses på tråden!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon