Kajsa i Arvika
05-05-2009, 20:29
Nu var det ju det här med lappar igen.. den här gången är det tjälen som har flyttat runt dem.. de två första bilderna är samma växt, någon som har nåt förslag?
[attachment=34248:sjuttonde_069a.jpg]
[attachment=34247:sjuttonde_068a.jpg]
tredje bilden hoppas jag är Höstsilverax Brunetta" ?
[attachment=34246:sjuttonde_066a.jpg]
KAN det här möjligtvis vara en Digitalis?
[attachment=34245:sjuttonde_071a.jpg]
Silverax verkar en av växterna vara iaf. Är det från fröerna du fick av mig kanske? För då har du i så fall lyckats bättre än vad jag gjort
smuleborg
05-05-2009, 20:49
Som jag skrev i en annan tråd, så svårt att se på bild. Är det Cimifuga simplex 'Brunette' är det bara att gratulera. Den sista växten ha jag svårt att se som Digitalis. Den första ger mig ingen hint. Jag är förresten nybörjare, det finns andra här i forumet som kan mycket, väldigt mycket.
Jag känner igen det där med lapparna. I år har jag varit extremt noggrann. Tror jag.
Och i höst - jag har lovat mig själv att dokumentera på papper inomhus (typ rita upp vad som finns i bebislådan). Vi får se hur det går. I år har jag bara en vag aning om...
Kajsa i Arvika
05-05-2009, 20:51
nej det är isf en köpeplanta från ifjol.. fröna jag fick av dej har jag inte sett till nåt av ännu men mina har ju stått ute.. de har inte kommit så längt ännu...
blev osäker på om det här var Brunettan eller hundkexet Ravenswing.. den som lever lär väl få se..
Red Top
05-05-2009, 21:26
Den sista bilden kan absolut vara digitalis
Kajsa i Arvika
05-05-2009, 21:29
CITAT (Red Top @ 05-05-2009, 22:26)

Den sista bilden kan absolut vara digitalis

Va glad jag blir!! håller tummarna!!!
Monica B
06-05-2009, 07:35
Den första bilden är lite svår att komma fram till vad det kan vara.