renate
Igår åkte min vännina och jag till Helsigbog,först blev det ett besök i Fredriksdals rosariet,där var de i full färd med rosklippning,tyvärr hade flora Linnea stängt.Vi åkte vidare till Råå för att handlar rosor hos Cedergren,han hade tyvärr bara 2 av de rosor som stod på min lista.Jag köpte även en klematis Miss Bateman som jag länge velat ha.När rosorna blommar på Fredriksdal ska vi åker dit igen,då inte på en måndag där FL har stängt.Jag köpte Felicte Parmentier och Salet.
Violacea och Souvenir de Philemon var slut så även Jaqueline de Pre.
Thé
Miss Bateman måste jag skaffa någon dag (och hitta ett bra ställe till...)! Den är ljuvlig. Du får leta vidare efter Souvenir de Philémon Cochet och Jacqueline du Pré, de måste vara jättefina eftersom jag valde ut dem och planterade dem i höstas smile.gif
renate
CITAT (Thé @ 06-05-2009, 16:20) *
Miss Bateman måste jag skaffa någon dag (och hitta ett bra ställe till...)! Den är ljuvlig. Du får leta vidare efter Souvenir de Philémon Cochet och Jacqueline du Pré, de måste vara jättefina eftersom jag valde ut dem och planterade dem i höstas smile.gif

Jag har redan en Jaqueline de Pre och den blommade underbart första sommaren nu vill jag har en till.
Stiffe
Miss Bateman är också en höjdare. smile.gif
/S
renate
Rosorna och Miss Bateman är i jorden,återstår en rhododendron från Blomsterlandet att plantera.
Kajsa
Trevligt renate, hoppas du blir nöjd med rosorna !

Miss Bateman som nu är full av knopp.
Ezereht
Eeep jag vill också ha en Miss Bateman smile.gif Vad superlyxigt att kunna besöka de där plantskolorna man annars bara läser om, och Fredriksdal! Jag får bara läsa om dem i böcker jag.
renate
CITAT (Ezereht @ 08-05-2009, 16:02) *
Eeep jag vill också ha en Miss Bateman smile.gif Vad superlyxigt att kunna besöka de där plantskolorna man annars bara läser om, och Fredriksdal! Jag får bara läsa om dem i böcker jag.

Vi ska till Fredriksdal igen när alla rosor blommar,det ser jag fram emot.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon