Läget är Väst, det är sol från ungefär kl 13:00 tills den går ner för kvällen. balkongen ligger på andra våningen och har en balkong över sig så den är lite "inbyggd".
Det kan nog bli frost men jag har i största möjliga mån tänkt att undvika det så ja den kommer bli uppvärmd vintertid.
Jag hade nog tänkt att ha en grund med fleråriga växter o komplettera med ettåriga utefter säsong och tillgång. Det är ju ganska roligt att se fröna gro o komma upp som små späda plantor.

Sedan hade jag väldigt väldigt gärna velat ha ett citrusträd av någon sort. Har i nuläget köpt mig en bok om citrusträd som jag lusläst 3 gånger redan. "Citrus i kruka" av Eva Rönnblom.
Vad jag vet är att jag hade tänkt ha 1 eller 2 sorters kryddväxter och jag har redan idag några jordgubbsplantor som jag ärligt stal från mina föräldrar
Jag kan tänka mig att ha några gröna växter ex ett olivträd ( om det går att ha på en inglasad balkong ) men främst är jag ute efter blommande sorter och gärna några som doftar gott.
Favoritfärger hmm ja det var klurigare.
Skulle nog säga, lila, rött, vitt, rosa, blått och orange men absolut inte gult.