Full version: toppa lobelia?
kricke1
Hej!

Skulle behöva lite hjälp med att toppa mina lobelior då dom börjar bli lite väl höga. Hur ska jag gå till väga egentligen?
Någon som kanske har någon bild hur man ska göra? vill inte göra fel så min fina sådd går åt skogen angel_not.gif

Tack på förhand!
Fru DC
Är det kant- eller hänglobelia så är det bara att ta fram saxen och gå lös rakt över smile.gif. Jag brukar klippa bort hälften eller 2/3 av höjden då mina blivit för stora inomhus (dvs när jag varit för ivrig och sått på tok för tidigt rolleyes.gif ).
kricke1
CITAT (Fru DC @ 06-05-2009, 20:47) *
Är det kant- eller hänglobelia så är det bara att ta fram saxen och gå lös rakt över smile.gif. Jag brukar klippa bort hälften eller 2/3 av höjden då mina blivit för stora inomhus (dvs när jag varit för ivrig och sått på tok för tidigt rolleyes.gif ).

Okej tummenupp.gif men det man klippt av kan man sätta det i vatten så det bli rötter och sedan plantera?
Red Top
Sätt det direkt i små krukor med jord. Det tar sig snabbt smile.gif
Irene_L
Jag skulle sätta det i jord istället! tummenupp.gif

giggle.gif Red top var snabbare!
kricke1
CITAT (Irene_L @ 06-05-2009, 21:20) *
Jag skulle sätta det i jord istället! tummenupp.gif

Tack för alla svar! tummenupp.gif flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon