Liten77
Hej!

Jag är lite sugen på att planera lingon, och undrar om någon har erfarenhet av det? Och då menar jag inte egenplockade från skogen. Har också hört att det finns vitbrokiga lingon? Var får man tag på det tro? Och hur mycket bär kan man förvänta sig från en odlad lingonbuske?

MvH

Lena
Liten77
Och jag menar ju så klart PLANTERA, inte planera. Sånt larv håller jag ju inte på med! smile.gif
KURT
Jag har visserligen ingen praktisk erfarenhet av odlade lingon, men om man i skogen plockar ca 15 liter/h, så har ju en trädgårdsodling svårt att konkurrera.

Däremot kan jag ju tänka mig att de estetiskt kan vara mycket användbara i trädgården, en liten variant av boxbom!
Liten77
Tror du då att lingonen går att formklippa som buxbom, eller ska det vara friväxande? Och om man klipper, hur blir skörden? Det låter ju kul att ha något lite ovanligare, buxbom har vi verkligen tillräckligt av i trädgården.

Men är det verkligen ingen som har provat köp-lingon? Finns tydligen flera sorter, typ Sanna och Sussi.

MvH

Lena
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon