Dito Verde
Någon som vet?
Poyye
Plantagen???
Dito Verde
CITAT (Poyye @ 06-05-2009, 23:44) *
Plantagen???

Inte Plantagen i Mölndal. Får väl sätta mig och ringa runt imorgon. Det finns ju ganska många kvar att kolla. Hoppades på att någon här hade sett rödlök nyligen och kunde tipsa.
DykUnderYtan
Jag hittade både röd, gul och silverlök på Coop bygg, visserligen i Stockholm men det kanske finns även kring Göteborg.
kendo
Jag köpte på ÖB i gamlestaden, men det var några veckor sedan.
ingrid fuxwall
För någon vecka sedan köpte jag i lösvikt på Blomsterlandet i Uddevalla, ska jag åka dit och köpa åt dig?

Tror att de tog 49 kronor per kg men kan komma ihåg fel
Dito Verde
CITAT (ingrid fuxwall @ 07-05-2009, 20:08) *
För någon vecka sedan köpte jag i lösvikt på Blomsterlandet i Uddevalla, ska jag åka dit och köpa åt dig?

Tror att de tog 49 kronor per kg men kan komma ihåg fel

Oj, du är väl för rar. men jag kan faktiskt inte be en gipsad benbruten människa om sådana tjänster.
Vi kan väl säga så här...
om du skulle råka hamna framför några röda sättlökar, och om du tänker komma den 16 maj till trädgårdsmarknaden i Surte (vilket jag hoppats hela tiden att du gör) och om du har plats. Tveka då inte att köpa. Jag har planerat för ca 100 rödlökar men inte hittat en enda.

Idag for jag runt till Coop Bäckebol, Bauhaus, Plantagen, ICA i nödinge, Grönsakshuset i Nödinge, och Lidl intill.
Granngården i Kungälv hade hunnit stänga liksom Monikas i Agnesberg. Kullens i Stenungsund hade slut på sina (enligt telefonsamtal) Om jag till slut hittar några så slutar väl kilopriset på många hundra kronor om man räknar alla kostnader. Förra veckan letade mina föräldrar på möjliga ställen i Mölndalstrakten.
Wilmer
Det fANNS PÅ LISEBERGSTRädgårdsdagar i år.
GME
Lantmanna & Grangården brukar saluföra sättlök.
Du kan ju också pröva här, en bit att åka dock.
Åkraberg
Laura
Jag köpte på Nilssons Trädgård i Särö men jag har många många över om du vill svänga förbi och hämta. Jag bor i Vallda.
biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon