Full version: Kanske en ny rubrik?
Helen i Skåne
Vi har väl alla dagar då själen, kroppen, chefen, trädgården eller livet jävlas med oss? sad.gif Vi skulle kanske ha en rubrik som heter "Dagens kram" så kan man skriva där när man känner att man behöver lite support från sina Odlavänner och då få en massa virtuella kramar att trösta sig med under dagen? wub.gif Nu när hösten är här leker min kropp barometer och det går upp och ner allt efter vädrets växlingar (vilket är ständigt vid den här årstiden) och JAG SKULLE BEHÖVA EN KRAM! tongue.gif laugh.gif
Bettson
Kram på dig Helen!
Det där med barometer känner jag igen. Händerna är stela och stavfelen hoppar fram på tangentbordet. Hösten kan göra mig lite låg men jag brukar trösta mig med att det är den tidpunkt på året då det är som längst till nästa höst. Det kan nästan vara en anledning till att fira om man inte kommer på något bättre.
Hoppas du får många kramar under dagen så att du känner dig bättre.
Monica M zon 4
Här får du en kram av mig! biggrin.gif Hoppas det känns bättre nu! tongue.gif Håller med om att hösten är trist och att allt djäklas vissa dagar. Du får försöka mysa till det lite med en filt, några ljus och några goda kataloger i kväll så känns det kanske lite lättare. Våren är snart här igen!
Helen i Skåne
Tack och kram på dig själv Bettson! Fördelen med hösten ar att man kan sitta framför datorn utan att ha dåligt samvete för att man borde vara ute... laugh.gif Dessutom har man tid att läsa in sig på allt man missat här under sommaren och få idéer till murar, planteringar och egenhändigt gjutna plattor! rolleyes.gif
Eva Swahn
KRAM på dig tösen!

Skingra tankarna och berätta lite om dina planer om egenhändigt gjutna plattor. Det är ett av mina tänkta projekt! Likaså om murar och sånt.
Betty
Här får du en till kram Helen!
Hoppas det känns bättre!
Mariann
Kramissar till dig, Helen och alla andra behövande på forumet
Helen i Skåne
Tack snälla ni! smile.gif
Jodå planer finn spå att stenlägga kortsidan av huset blink.gif alltså marken inte huset... och där bygga upphöjda rabatter med hjälp av naturstenar från skogen. Där ska jag/vi sedan ha diverse växter. Jag är lite inne på kryddor och gräs. Det är en solig sida och det ska bli en liten uteplats där man kan inta morgonfikat. Sedan håller ju alla våra tallar på att gå hädan sad.gif så det behövs lite nytt på vallarna som omgärdar trädgården. Funderar på avenbokshäck. Men TRÄD behövs ju också och just nu kan jag inte komma på några skojjiga, snabbväxande träd. Det står en massa thujor på ena vallen och de funderar vi på att flytta ner i trädgården i klungor och även plantera diverse "bollthujor" tillsammans med dem för att få olika former. SPÄNNANDE! smile.gif
Annki
Kram till dig Helen!
Visst är vissa dagar sådana att man skulle dra ned rullgardinen och stanna kvar i sängen med en god bok! Men tänk - jag gillar hösten!! Jag tycker om stillheten, doften av våta löv och att titta ut över lönnarnas färgprakt. Kom igen i november! Då är det inte lika kul längre! sad.gif Men just nu får man gå ut och hoppa i en virvlande lövhög, frysa om nästippen och dricka varmt te när man kommer in samtidigt som man bläddrar i Karin Berglunds nya bok. Hoppas du inte mådde sämre nu, Helen! Jag vet att alla inte älskar hösten...
Ti bee
Jag gillar att kramas så här kommer en hel drös kramar från mig! smile.gif wub.gif
Så du har en "sån" dag, hövvaligen! De dyker ju upp då och då, de gråsvarta dagarna då man behöver något att trösta sig med. Då brukar vi här hemma säga att "det kommer bättre dagar", för det gör ju alltid det ändå!
Upp med hakan, det kommer bättre dagar, jag lovar! smile.gif
Helen i Skåne
Tack! Och jag älskar också hösten! wub.gif Nu ska jag koka te och bläddra i trädgårdstidningen lite... smile.gif
ariana
många kramar Helen wub.gif
man kan ha det lite gott så här på hösten
slappa av o tat lungt rolleyes.gif
blink.gif biggrin.gif
Pia mitt i Skåne
Här kommer en STOOOR Skånekram också ( som vädret är här, så man bara vill gå i ide, kan man behöva ett helt GÄNG med kramar...)biggrin.gif
Pia
Kajsa
Och här en kram från Västerås, livet är ju inte alltid så enkelt.
Man får ta nya tag många dagar wub.gif
renate
tongue.gif Och ännu en stor kram från Hyltebruk i Smålands landskap och Hallands län. rolleyes.gif
ha det gott önskar Renate
Almdalen
Här kommer ännu en stor Kram från Skåne och mig, till alla er som behöver den. Jag gillar hösten och alla dess färger men också grådiset, visst är jag lite annurlunda! Jag har dock många i min omgivning som lider så jag kan förstå att ni har en tuff tid framför er.
Behövs det sä säg till jag skickar gärna fler kramar.

wub.gif
Virgo
Är det bara tjejer som kramas?
Här kommer en varm kram från mig
Eva St
Många stora kramar till dig Helen
Från Eva St
yla
SUPERKRAM från mej
försökt att ladda upp en bild också men albumet vill inte idag så alla får nöja sej me denna kram sålänge
Helen i Skåne
Milde tid! Inte trodde jag väl att det fanns så många kramgoa människor! Tack alla!!! wub.gif Jag blir nästan lite generad... tongue.gif Hoppas ni alla får en bra dag och en fortsatt fin vecka, KRAM tillbaka till alla! smile.gif
Cilla
tongue.gif Titta på dina fint beskurna träd Helen, de har säkert ett o annat gott att säga om dig! Om de blommar i vår är det belöningen till dig.

Dagarna är betydligt kortare nu, men UJ vad skönt det är de stunder man kan kisa in i solen.
lavendel
smile.gif Ännu en kram....från mej som älskar hösten och vintern....mår som allra bäst nu....men framåt februari/mars ..i det gråtrista.....när våren aldrig kommer...då återkommer jag och tigger en kram tillbaka! rolleyes.gif
Lavendel
SOLVEIG
Helen!

Vi från Bäst- o förlåt Västkusten skall väl inte vara sämre, här kommer en riktig bamsekram.Här blåser och regnar det som det värsta! smile.gif smile.gif men te piggar också alltid upp!

Må så gott hälsar Solveig. biggrin.gif
Lena N
Helen, jag har förstått på dina senare inlägg att krambehovet inte är lika akut längre, men sänder ändå en kram för att det känns trevligt att kramas. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon