Full version: Svart Valnöt
Hanna76
Hej!
Lyckades få upp två stammar med Svart Valnöt på min balkong förra sommaren :-) Sen fick den övervintra i våran matkällare som är mörk o sval, nu när jag tog upp dom var ena "stammen" 30cm hög och såg ut att må fint. Nu har jag den i kruka ute på landet, lagom skyddat från sol o vind. Hur ska jag göra nu för att få den att fortsätta växa? Hur länge ska jag ha den i kruka, en vinter till eller plantera ut den permanent??

Är mer än tacksam för svar då jag så väldigt gärna vill få den stor
thanks.gif Med vänliga hälsninagr Hanna
Huggorm
Plantera ut den nu, valnötsträd har liksom ekar pålrot, och den kan inte utvecklas optimalt i en kruka
CillaM
Lustigt att detta dök upp nu. Igår planterade jag min 3 stammiga svarta valnöt. Väl inhägnad för att skyddas från rådjuren står det ett nytt, blivande träd när jag tittar ut genom vardagsfönstret :-) Lycka till Hanna med din valnöt!
hibiscus20
Var har ni fått tag i era svarta valnötsträd?

Jag har en väninna som berättat mycket om nötternas bakteriedödande effekt. Tyvärr ska det vara svårt att komma över dem idag även om man kanske kan importera från USA via nätet. Det vore ju inte dumt med en egen odling!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon