Jennyirene
Vi tänkte köpa lite olika träd i helgen, något äppelträd, syren och lite annat.....men funderar nu på hur man ska få hem dem!? Vill ju inte förstöra dem och att trycka in dem inne i bilen går ju inte....hmmm....? Ska man ha kärra som går att stänga eller kan man ha en öppen??
Huggorm
Det går faktiskt att få en en hel del i bilen. Fäller man ryggstödet på passagerarsätet så långt bakåt det går så kan man frakta ett två meter högt träd liggande i sätet med krukan på golvet fram. Då får det plats en person i baksätet bakom föraren som kan sitta och hålla lite i trädet så det ligger still. Men det förutsätter att man inte har en väldigt liten bil då.

Platinum
Ska ni inte frakta träden långt så borde en öppen kunna fungera om ni lindar in dom väl så grenarna inte blåser sönder, annars är väl en med kapell att föredra.
Danne031
Ni kanske känner någon som lånar ut sin hästkärra? smile.gif
Helen i Piteå Zon 5
Jag har faktiskt fraktat hem alla mina träd i bilen utom ett, det trädet var drygt 3m. Då hyrde jag ett längre släpvagn från bensinstationen och la det på det, kronan hängde utanför så vi band bara ihop grenarna sen bar det iväg i drygt 5mil.... man kan inte köra fort men jag kom hem med Rundoxeln i likadant skicka som jag köpte det yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon