CITAT (Anders zon 1 @ 11-05-2009, 00:16)

Det är inte så lätt att veta vad problemet är. Jag skulle gissa att plantorna inte gillar det torra och varma inomhusklimatet. Ett söderfönster kan bli extremt varmt och torrt och det kan bli för mycket av det goda till och med för en Albizia, i synnerhet för unga plantor. Prova att ställa dom i ett lite mindre soligt fönster, t ex öster- eller västerläge och flytta sedan ut dom så snart det blir lite varmare och risken för frost är över.
En annan möjlighet är att jorden du planterat dom i är alltför mager. Vanlig krukjord tycker jag funkar bra för Albizia. Det skulle också tvärt om kunna vara så att plantorna har det allför näringsrikt. I synnerhet små plantor kan vara känsliga för gödning. Ytterligare en möjligt att du vattnat för mycket. Jorden ska inte vara blöt hela tiden.
Som sagt är det inte lätt att avgöra vad som är fel, men mitt stalltips är ändå att det är det torra och varma inomhusklimatet i kombination med stark sol som är boven i dramat. Har du förresten kollat så att plantorna inte fått spinn eller någon annan ohyra?
Tack för tippsen!
jag skall nog byta jord,den jag har är riktigt mager,sen tror jag att jag flyttar in den i rummet så solen inte blir så stark.Jag kan inte flytta ut den än, vi har fortfarande risk för frostnätter.Går det att övervintra den i frostfritt +4 grader i totalt mörker?.Det borde gå om den tappar bladen på hösten,eller?