mossen
Hej. Jag ligger på en verklig nybörjarnivå när det gäller att så och odla (även om jag gjort det varje vår de senaste 5 åren smile.gif)
För ett år sedan beställde jag fröer från impecta... jag TROR det var citroneukalyptus. Och jag har älskat min lilla växt som krupit fram. Men idag när jag sökte citroneukalypus på nätet.. så.. ser den inte alls ut som en sådan. Jag vet inte om den ser ut som en eukalyptus över huvud taget..
Därför skulle jag behöva lite experthjälp här. Vad är det som växer i min kruka?
Åsa, mälardalen zon 2
Beställde du frö till doftruta när du handlade hos Impecta, för det tycker jag det ser ut som och inte som Eukalyptus.
mossen
Ja, det gjorde jag!! Faktiskt.. Haha. Måste blandat ihop fröerna. Vilken sorg. Jag som var så stolt över min eukalyptus. Nu måste jag ställa om lite känslomässig och se om jag kan älska en doftruta också.. Tack för svar!
mossen
Hmm.. nu har jag googlat lite på doftruta och det verkar som de växer i grupp. undrar om det finns några förutsättningar för min doftruta eller om jag ska ge upp den..?
Alexander-VG-zon3
sköts som en citrus.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon