steffs29
Hej! Jag har precis planterat ett körsbärsträd på vår nya gräsmatta. Jag skulle vilja ha lite fina växter under trädet. Jag tycker att de är mysigt med lite känsla av "äng" och skulle gärna vilja ha lite prästkragar, vallmo, blåklint eller annat under trädet. Det kanske blir för plottrigt...

Ni kanske har tips på något ni tror blir fint. Det är en nyproducerad villa och tomt så det är i princip tomt på tomten.

Är det dumt att sätta en rund ram runt trädet för att hålla borta ogräs? Jag tänker mig en ram som finns på k-rauta kallas rappne?

Huggorm
CITAT (steffs29 @ 09-05-2009, 11:54) *
Är det dumt att sätta en rund ram runt trädet för att hålla borta ogräs? Jag tänker mig en ram som finns på k-rauta kallas rappne?

Det är nog inte dumt alls. Men den håller ju inte borta ogräs, utan fungerar mer som en skarp avgränsning av var du kommer rensa undan ogräs
Rafael
Vi har kungsängslilijor under vårt körsbärsträd (prunus sargentii, som fortfarande inte blommar), mestadels vanliga rutiga men några vita också. De är riktigt fina, verkar trivas väldigt bra i den något sura jorden som vi har (Bohuslän) och de är självunderhållande: de blir fler och fler utan att vi gör något särskilt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon