Hej! Sitter och ska bestämma vad jag skall ha i mina urnor i år, men har en fråga.. Hur tätt ska man igentligen plantera sommatblommor? Hos perenner finns det ett plantavstånd men hur funkar det med sommarblommorna, nån som vet???
tepa
09-05-2009, 15:26
Hej
Hm, inte är det väl så noga. Jag sätter väl Fyra styck i min största kruka, ca 20 cm i diameter. Tre i den mellanstora och två i den minsta. Och då talar jag Pensèer. Men kom ihåg att gödselvattna, nässelvatten, guldvatten el Substral. Så de inte blir långa och spretiga, utan orkar blomma hela säsongen. Det har jag fått lära mig av kloka er här på forumet.
Mvh Tepa
HelenJ
09-05-2009, 20:12
CITAT (hidegkuty @ 09-05-2009, 12:10)
Hej! Sitter och ska bestämma vad jag skall ha i mina urnor i år, men har en fråga.. Hur tätt ska man igentligen plantera sommatblommor? Hos perenner finns det ett plantavstånd men hur funkar det med sommarblommorna, nån som vet???
Ja, cc 20 cm på alla "normalstora" växter. Det är måttet de använder i offentliga planteringar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.