Jag hoppas att jag är i rätt avdelning. Har precis blivit medlem, fast jag har läst massor av tips tidigare! En favvisida, absolut! Så, om jag är fel så ber jag om ursäkt i förhand.
Hur som helst, nu börjar det bli dags att ge blommorna lite ny jord och större krukor!
Har använt lite olika slags jordar, senast köpte vi plantagens egen "blomjord med leka". Hade även extra leca i botten på krukorna för extra höjd och bättre dränering (så plantorna inte skulle dränkas...).
Det var ingen höjdare. Jorden torkar ut på en gång, och har tagit livet av ett par plantor.

Jag behöver således hjälp! Vad ska jag använda? ska jag skaffa ko/häst/hönsskit och blanda ut med, eller blir det för starkt för inomhusväxter? Det är mest gröna växter, och en och annan blomma.
En av blommorna är blåöga, Exacum affine, som jag köpte för ett par dar sedan. Den blommar nu, är det någon mening att byta jord på den, eller ska man vänta tills den blommat klart? Den står i en väldigt liten kruka, så den ser ut att vilja ha lite mer utrymme.
Tack på förhand! Jag tycker verkligen om växter och blommor, men mina fingrar är inte riktigt gröna.. än!