cissi i onsala
07-10-2003, 17:33
Hej
Sedan barnsben har jag tittat på hemmagjorda vindflöjlar i trä, typ gumman och gubben som vevar eller polisen som viftar med armarna. Tänkte att det kunde vara bra som vinterpyssel - men jag hittar ingen beskrivning. Biblioteket har en bok om vindflöjlar i plåt och på nätet kan man köpa olika vindflöjlar, men jag finner inga beskrivningar eller byggsatser.
Någon som har tips till mig?

Har tyvärr inget tips till dig, men passar såklart på att visa min egendesignade vindflöjel tillverkad av en smed på Gotland. Dragonwolf kallar jag den....

Ska hålla utkik efter ett tips till dig, lovar
cissi i onsala
08-10-2003, 11:55
Det gjorde du rätt i att visa, den var cool skulle passa på vilken riddarborg som helst!
Vet inte om det är vanligare med vindflöjlar i vissa delar av landet än andra, så jag får väl passa på att fråga:
Är det vanligt med vindflöjlar där ni på forumet bor? Glöm inte att skriva vart i landet ni bor när ni svarar, alla har inte med det i sin signatur.
Jag har inte heller något tips till dej, tyvärr.
På din fråga om hur vanliga vindflöjlar är där vi bor så kan jag säga att här i Norrbotten (Luleå) är de rätt så vanliga.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.