Hej!
Håller på att planera för tomten (som ser ut som ett slagfält).
Men nu behöver jag tips på BRA plantskolor/handelsträdgårdar eller vad de nu heter.
De bör ligga i södra Stockholm eller omnejd och ha kunnig och hjälpsam personal.
Tacksam för alla tips.
Said
Tuvalina
11-05-2009, 11:46
Hej! Jag gillar Trädgårdshuset i Skarpnäck riktigt mycket. De är alltid hjälpsamma, och det känns som att de vet vad de pratar om. Helt klart värt ett besök!
Ingrid Zon3
11-05-2009, 12:01
Zetas vid Kungens kurva är suveräna. Fast det är väldigt mycket kunder där på helgerna.
Fågelvägen
11-05-2009, 19:47
Zetas! Kunnig och hjälpsam personal. Fint sortiment och ständigt ompysslade plantor. Delvis uppvuxen trädgård, så man kan se hur växterna ser ut på riktigt, inte i krukor. Nackdelar? Man köper mycket mer än man planerat! Men så finns där ett trevligt kafé där man kan lugna sig lite, om det behövs...
smuleborg
11-05-2009, 19:49
Absolut Zetas.
Söttok06
11-05-2009, 21:41
Håller med övriga. ZETAS Trädgård är en stor inspirationskälla. Jag är säkert där flera gånger per månad under säsongstid. Bara för att njuta av alla fina växter och arrangemang.
Personalens servicemindighet är blandat tycker jag däremot. En del är hjälpsamma och trevliga. Men en del verkar mer koncentrerade på att sköta trädgården och man känner lite som man kommer och stör med sina frågor. Så har i alla fall jag upplevt det som varit där ganska ofta.
Kanske ett tips att gå dit en vardag i stället när det är mindre folk.
Jättetrevligt café.
Chamomille
11-05-2009, 23:38
CITAT (Tuvalina @ 11-05-2009, 12:46)

Hej! Jag gillar Trädgårdshuset i Skarpnäck riktigt mycket. De är alltid hjälpsamma, och det känns som att de vet vad de pratar om. Helt klart värt ett besök!
Kan bara hålla med! Mitt favoritställe
När jag bodde i Stockholm var vi ofta hos
Tyresö Handelsträdgård Du kan ju kolla via länken.
Pius
Hej igen
Tack för tipsen.
Vi var på Zetas igår och det verkar vara ett superställe.
Synd bara att alla vet det:)
Det var fullt med folk, men trots det var personalen mycket hjälpsam och trevlig.
Ska ta en tur till de andra som rekommenderades.
Flera tips???
Said
blomkronan
14-05-2009, 07:10
Jag tackar oxå för tipsen

jag har inte hört talats om Zetas (jag jag bor på fel sida) men när jag en dag har vägarna förbi där ska jag absolut stanna till där

Men hur hittar jag dit?
Edit: Jag hitta dom på nätet
vägbeskrivning om fler undrar...
Chamomille
14-05-2009, 07:24
CITAT (Pius @ 12-05-2009, 12:18)

När jag bodde i Stockholm var vi ofta hos
Tyresö Handelsträdgård Du kan ju kolla via länken.
Pius
Ja, jag bor granne med dom, fast de har blivit så dj..ra dyra

Men visst kan man rekommendera dom, där hänger jag ju var och varannan dag i alla fall
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.