Jag är helt ny här och tänkte bara säga hej!
Förra vintern flyttade vi till ett radhus med en liten och dåligt skött, tråkig trädgård. Förra sommaren försökte vi mest bara göra det drägligt att vara där ute, vi satte upp lite vindskydd och sånt, och jag planterade några få blommor som jag fått av svärföräldrarna. I år har jag däremot lite högre ambitioner...
Så, hej allihopa!
/Fny
Red Top
11-05-2009, 08:48
Hej Fny och välkommen till Odla!
Hoppas du får en trevlig trädgårdssäsong i din nya trädgård.
Du är varmt välkommen med frågor eller tips.
Irene_L
11-05-2009, 08:49
Välkommen hit!! Här kommer du säkert att trivas.

Har man frågor så finns det alltid någon som kan svaret här!
Välkommen till Odla.
Du har en härlig sommar framför dig.....även om det blir mycket arbete..........så är det roligt arbete att planera i trädgården.
Tack för välkomnandet!

En snabb första fråga... hur får jag min profilbild att synas under mitt namn? Jag har lagt in en bild men den syns ju inte... =(
Välkommen säger jag med! Jag vet inte varför den inte syns, men jag hade stor hjälp av HJÄLP funktionen när jag trixade. Finns uppe till höger i flikarna!
CITAT (Fny @ 11-05-2009, 10:02)

Tack för välkomnandet!

En snabb första fråga... hur får jag min profilbild att synas under mitt namn? Jag har lagt in en bild men den syns ju inte... =(
Hej! *vinkar*
Om du går in i kontrollpanelen och klickar på Ändra signaturbild en bit ner så kommer du att synas. Man kan ha två olika bilder, en i profilen (där du har din nu) och en till.
stennie
11-05-2009, 13:32
Välkommen hit, hoppas du kommer att trivas!
Aqvakul
11-05-2009, 14:04
Hej och välkommen i det "gröna!...
Hej och välkommen säger jag med!
*vinkar tillbaka*
Myosotis
11-05-2009, 20:42
Hej Fny! [attachment=34532:2.gif]
Även jag säger hej och välkommen!
AnneMysan
12-05-2009, 18:34
Är också helt ny här. Försöker söka mig fram lite här och där, under olika trådar...men.... tycker många verkar vara urgamla. Från 2004 och framåt. Är väl knappast någon idé att börja svara eller göra nya inlägg i dom, va?
Jag kommer iaf att vandra vidare och göra ett och annat inlägg, när det är något som intresserar mig.
Jag får väl försöka kolla runt och se HUR och VAR jag ska kunna få min nyfikenhet stillad
titti49zon6
12-05-2009, 19:00
Välkommna hit önskar jag med
mamamaggan
12-05-2009, 19:04
VÄLKOMMEN ! Du kommer säkert att trivas här men jag slänger in ett litet varningens ord iaf DETTA MED TRÄDGÅRD OCH ODLA ÄR BEROENDEFRAMKALLANDE .
Myosotis
12-05-2009, 21:19
Hej AnneMysan! [attachment=34584:wink.gif]
Hej och välkomna både Fny och AnneMysan.

Jag är också lite ny. Håller med om att trädgårdandet kan vara beroendeframkallande. Precis som detta forum. Många gånger har meningen varit att jag "bara ska kolla en grej" och så har det gått flera timmar. Konstigt.
Angående det där med gamla trådar. Rätta mig gärna om jag har fel ni som är äldre i gården, men visst flyttas trådar med nya inlägg upp i rullorna så att de syns igen om någon skriver i dem? Jag har funderat på det med nämligen.
Myosotis
12-05-2009, 21:32
Ja, så är det. Trådarna sorteras efter datum/tid på sista inlägget.
Jag tycker inte det gör någonting att lyfta upp en gammal tråd om den är intressant, det är säkert fler som har missat den! Andra tycker att man hellre ska starta en ny tråd.
I gamla trådar finns ofta bra information. Sedan kanske man vill ha kompletteringssvar. Perfekt att "återanvända" även i forumvärlden tycker jag.
Biggan_
12-05-2009, 22:30
Såklart det finns trådar från 2004, forumet är ju äldre än så också.
Gossen Ruda
13-05-2009, 06:59
Det är väl inget fel i att lyfta upp gamla trådar om innehållet fortfarande är aktuellt. Det som kan stöta lite är väl om någon sitter och letar i arkivet bara för att plocka fram en massa inlägg som passerat bäst-före-datumet. En nackdel är nog att man kanske vill veta mer om någons uppgifter och dom inte skriver här längre.
Visst ja, välkomna alla nya.
Välkomna alla nya, jag är också ganska ny i alla fall med att vara aktiv. Håller med tidigare "talare", det är beroendeframkallande med trädgård och det här forumet gör ju inte saken bättre :-). Här får man nämligen inspiration till en massa nya växter och andra idéer.
CITAT (Gossen Ruda @ 13-05-2009, 07:59)

Det är väl inget fel i att lyfta upp gamla trådar om innehållet fortfarande är aktuellt. Det som kan stöta lite är väl om någon sitter och letar i arkivet bara för att plocka fram en massa inlägg som passerat bäst-före-datumet. En nackdel är nog att man kanske vill veta mer om någons uppgifter och dom inte skriver här längre.
Visst ja, välkomna alla nya.
Håller med angående att plocka fram gamla trådar, ibland funkar det och ibland inte.
Men för nya medlemmar så är ju alla trådar gamla och olästa.
AnneMysan
16-05-2009, 14:40
Naturligtvis är det kul att gå in i gamla inlägg här. Man kan alltid lära sig nåt *L*
Har läst igenom en hel del och hittat mycket intressant.
Ska även försöka komma på det här med foto vid sign och även lägga in foton i inlägg.
Men det hittar jag säkert i nåt av inläggen.
Tycker det är jättekul att bläddra igenom alla fina foton, och få en massa tips.
andersen
16-05-2009, 14:49
Jag tycker att man skulle använda sig av gamla trådar, men alla gånger vi har talat om saken här, så inser jag att det är minst lika många som är imot gamla trådar som är för gamla trådar, och jag kan se en annan sak som gör det svårt med gamla trådar,att det inte är vanligt med någon som styr upp det här forumet.
Hej alla nya på forumet.
Hej alla nya - välkomna hit!
Jag är medlem sedan förra sommaren (vet inte om jag då räknas som ny eller...)
Visst är detta ett fantastiskt trevligt, givande och beroendeframkallande forum - hoppas att ni ska trivas!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.