Full version: gud va roligt!
Fny
Tjo!
Jag är ny här på forumet och blev helt lyrisk när jag spanade in trådarna här, GU VA SKOJ att ni skickar runt fröer till varandra! VILL OCKSÅ! Jag är helt såld på att själv försöka föröka mina få små blommor, och gå ifrån de butiksköpta fröerna... Har ännu inte försökt men jag väntar spänt på att blommorna ska börja producera fröer i min lilla trädgård...tongue.gif yes.gif

Blir det någon ny omgång med runtskickade frön i höst tror ni? I så fall vill jag vara med!!!! biggrin.gif

/Fny
linda84
hallå på dig å välkommen säger jag smile.gif... jag vet inte om de där med fröer men de blir det säkert ville bara hälsa dig välkommen till oss trädgårds/odlings tokiga

smiley_small_hug.gif
Tosan
Hej och välkommen hit!
Ja, odla är jättetrevligt och här finns svar på det mesta.
Det bruka dyka upp en del fröbytartrådar, annars kan du ju alltid starta en egen där du talar om vad du har och att du vill byta. smile.gif
MariaS
Hej och välkommen. Bli inte förvånad om du drabbas av vår interna influensa. naughty.gif Det vill säga: på vintern inhandlas och byts det fröer, som "normalt" folk byter underkläder. wacko.gif Sen kommer febern: såtider! blink.gif Alla fönster, bord andra lämpliga ytor, täcks av den ena sålådan efter den andra. Alla dessa frön gror sedan och ska skolas om till krukor fear.gif Nu belamras även alla "tomma" golvytor. Bodar byggs om, växthus byggs, källare förvandlas help.gif för att inte tala om när klådan efteråt kommer... Allt ska planteras i alldeles för få rabatter, så gräsmattan får stryka på foten...

Skämt åsido, du vet när du är drabbad giggle.gif whist.gif
Tosan
CITAT (MariaS @ 11-05-2009, 22:43) *
Hej och välkommen. Bli inte förvånad om du drabbas av vår interna influensa. naughty.gif Det vill säga: på vintern inhandlas och byts det fröer, som "normalt" folk byter underkläder. wacko.gif Sen kommer febern: såtider! blink.gif Alla fönster, bord andra lämpliga ytor, täcks av den ena sålådan efter den andra. Alla dessa frön gror sedan och ska skolas om till krukor fear.gif Nu belamras även alla "tomma" golvytor. Bodar byggs om, växthus byggs, källare förvandlas help.gif för att inte tala om när klådan efteråt kommer... Allt ska planteras i alldeles för få rabatter, så gräsmattan får stryka på foten...
Skämt åsido, du vet när du är drabbad giggle.gif whist.gif

rotfl.gif
Måste du absolut berätta om mig!?! Nej vi är nog ungefär likadana de flesta av oss... Fast vissa av oss har ju bara hälften så lång säsong som andra, så just nu skulle undertecknad behöva gräva på tre ställen samtidigt... whist.gif Och det började när jag reggade mig här... crazy.gif
Maggan H
CITAT (Tosan @ 11-05-2009, 23:05) *
rotfl.gif
Måste du absolut berätta om mig!?! Nej vi är nog ungefär likadana de flesta av oss... Fast vissa av oss har ju bara hälften så lång säsong som andra, så just nu skulle undertecknad behöva gräva på tre ställen samtidigt... whist.gif Och det började när jag reggade mig här... crazy.gif

Hm, och jag som kände mig träffad.... whistling.gif biggrin.gif
Välkommen Fny säger jag med!
Fny
tack tack! jag tror faktiskt att influensan redan är på väg här...wink.gif men jag måste bara fråga hur det är med fröer som inte kräver växthus eller drivhus eller sådant... själv har jag liksom inte möjlighet att skaffa växthus och att låta lysrör stå på hela dagarna på vinden eller i förrådet skulle inte min ekonomi palla =( är det många fröer som klarar av vanlig inomhustemperatur? det är ju inte som om jag har 15 grader inne... ehm...
MariaS
Jodå, det finns fröer för det behovet också. Men vänta när flunsan slår till på riktigt. Då åker minsann ramperna upp de med. En lysrörsarmatur kostar inte så mycket att ha igång... whistling.gif Inte mot vad man får ut för pengarna i alla fall... biggrin.gif
Tosan
CITAT (Fny @ 12-05-2009, 08:18) *
tack tack! jag tror faktiskt att influensan redan är på väg här...wink.gif men jag måste bara fråga hur det är med fröer som inte kräver växthus eller drivhus eller sådant... själv har jag liksom inte möjlighet att skaffa växthus och att låta lysrör stå på hela dagarna på vinden eller i förrådet skulle inte min ekonomi palla =( är det många fröer som klarar av vanlig inomhustemperatur? det är ju inte som om jag har 15 grader inne... ehm...

Det mesta går faktiskt utan lysrör och växthus och grejjer också, man får anpassa sig lite efter de förutsättningar man har helt enkelt. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon