Full version: Åkerfräken?
Platinum
Kan detta möjligen vara unga plantor av åkerfräken?

Aqvakul
Tveklöst!
Det är de sporfyllda vårskotten. Senare kommer de gröna "kvastarna.
Jag hoppas att du inte hittat dem i trädgården. De är nämligen närmast omöjliga att bli av med.
Platinum
CITAT (Aqvakul @ 11-05-2009, 19:07) *
Tveklöst!
Det är de sporfyllda vårskotten. Senare kommer de gröna "kvastarna.
Jag hoppas att du inte hittat dem i trädgården. De är nämligen närmast omöjliga att bli av med.

Tack så mycket.
Jo det växer några inne på tomten också men tyvärr på "gräsklipparområde" får jag väl säga eftersom jag tycker de är trevliga. Det kikar upp lite allt möjligt så här års innan klippningssäsongen börjar så då ska jag passa på att flytta några till klippfri zon, de är ju jättetrevliga att ha i blombuketter.

I min trädgård finns bara två hatobjekt, närmare bestämt kirskål och vallört. Annat "ogräs" får gärna växa som det vill så länge det står på rätt plats.
Irene_L
Jag har dom i en av mina rabatter och jag gillar dom inte! thumbdown.gif Dom är omöjliga att bi av med...usch!
Platinum
CITAT (Irene_L @ 11-05-2009, 19:28) *
Jag har dom i en av mina rabatter och jag gillar dom inte! thumbdown.gif Dom är omöjliga att bi av med...usch!

Ja det är ju inte så roligt kanske. trostar.gif

Själv hade jag inte tänkt mig dem i någon av mina rabatter utan i den vilda avdelningen av trädgården, hade den varit anlagd hade man nog kallat det woodland men nu är allt som växer där uppkommet av sig själv.
Aqvakul
Såg just ett kort reportage i Rapport från fjällvärlden, ang. samernas rättigheter. Vad stack upp ur en snödriva - om inte ett gäng åkerfräken. De är livskraftiga de små liven...
Huggorm
Dom skall tydligen klara sig ända upp på kalfjället. Imponerande av en växt som inte ens använder sig av klorofyll.

Rävsvans kallade vi dom när jag växte upp, på grund av utseendet längre fram på säsongen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon