smuleborg
Har grott biggrin.gif . Men - vad jag vill minnas, jag hittar inte tillbaka till en gammal tråd här, är den inte - kan det heta - fröäkta. Och att det skulle betyda att den inte nödvändigtvis blir en 'Brunette'. Minns jag rätt? Om den klarar hela vägen - Jag kommer envist älska den ändå.
Anki V
Grattis! blomma.gif

Mina. sådda den 16/11-08 visar inget liv trots förstklassig uppvaktning.

Nu åker sådden in under altanen och där kommer den att få stå till nästa vår…med ganska mycket tur så gror den då.....Annars skyller jag på "dåliga" frön. naughty.gif

/Anki
smuleborg
Tack Anki.

Ren tur. Som De Blå. Ren sabla tur.

Sådde på tok för sent o.s.v. o.s.v. Och vet egentligen inte vad jag gör, borde göra.

Men resan är lång. Kan jag hålla dem vid liv åker de så småningom ut i bebislådan, för utplantering nästa vår/försommar. Det är vägen, eller vad det nu är...
smuleborg
Jag kan ha haft kvar andra frön i handflatan (högst osannolikt, men...), för nu ser jag att två till har grott. Tre av fem frön. På så kort tid, jag var sent ute i år och sådde i mitten, eller om det var slutet, på mars. Det här är spännande.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon