Stinafluff
11-05-2009, 21:21
Jag funderar på hur jag bäst kan bygga ett litet glasskåp eller liknande..det får inte vara stort (absolut inte mer än en meter!) eftersom min uteplats är pytteliten men jag vill gärna kunna ha en plats att ställa små känsliga plantor. Det är inte så viktigt att den är något visst mått, det kan man ju alltid justera själv sen..emn en grundbekrivning skulle jag tacksamt ta emot!!
Tack på förhand!
Malin_MeL
12-05-2009, 16:41
jag såg en bild i en bok där dom hade satt ihop 4 gamla fönster och satt ett tak på det, det var väldigt gulligt! vet tyvärr inte vad boken hette, det var på biblioteket.
Aqvakul
12-05-2009, 16:53
En allmän reflektion. Ju mindre växthus, desto viktigare med ventilationen. Det kan väldigt snabbt bli alldeles för hett, då en liten luftvolym värms upp väldigt fort. Ett litet växthus kräver alltså förhållandevis stora (automatiska) ventialtionsluckor.
Stinafluff
12-05-2009, 21:06
Tack för synpunkter!
Just nu funderar jag på att ta ett litet fönster bara, öppna det så som man gör när man tvättar inuti och ställa det uppvikt i någon ram av träribbor bara..så det blir som en toblerone-rad utan kortsidor..då kanske det blåser lite igenom där. Får se om jag hittar något gammalt fönster bara..Tack så länge!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.