Full version: Köpa växthus?
Maddicken
Hej!

Är jättesugen på att köpa mig ett växthus. Har kikat runt lite men vet inte om jag ska betala lite mer för att förhoppningsvis få mer kvalité. Tar tacksamt emot råd och tips. Är nybörjare på detta område! Hittar jättefina på Willabgarden men dyra. Jämför mot Skånska byggvaror.. lite billigare.. Det måste skilja ngt åt men vad? Vill ju samtidigt ha bra kvalité.
Hoppas någon kan hjälpa mig i denna djungel!
Stort Tack på förhand!

Mvh Maddicken smiley_small_hug.gif
Evalina21
Hej Maddicken!

Jag har ett växthus köpt från Willab, ett Euro-serre maxi 4 på 11,7 kvm. Jag valde det för att det har säkerhetsglas för jag hoppas det ska hålla bättre då jag har barn och det kan även blåsa en del där jag bor. Fast man måste skugga för det blir varmt när solen skiner och så många takfönster är bra.

Det finns ju också kanalplast men det har jag ingen erfarenhet av. Jag har mitt växthus nu för andra våren och det är det bästa köp jag någonsin gjort tummenupp.gif. Det går inte att jämföra med det lilla plastväxthus som jag hade mot en södervägg förut.

Ett litet tips är att lägga pengar på storleken på växthuset i stället för att få det lackerat i en snygg färg. Visst är det väl snyggt med ett rött el grönt men har man begränsat med pengar så är det bättre att gå upp någon storlek i stället.

Jag ska lägga ut några bilder någon dag på mitt växthus.

Hälsningar Evalina
Maddicken
Hej Evalina!
Tack för ditt svar. Jag har kollat på ett nu som Willab har som är 9.9 kvm. Det var ngt specialerbjudande. Verkade fint. Jag håller med dig, lackade är jättefina men plånboken är inte hur tjock som helst tyvärr. Jag vill ha bra kvalité. Har aldrig haft växthus så kanske man ska börja med lagom storlek. Sen måste det se bra ut på tomten oxå. Ja vi få se.. jag kollade leveranstid med Skånska byggvaror och det var lev i slutet av juli. Det lutar åt Willab. Jättekul o få se lite bilder på ditt växthus!!
Ha en bra dag! Mvh
Maddicken
Pius
Jag köpte mitt från Willab förra våren. 12 kvm och jag tycker redan att det är för litet. giggle.gif

Det heter Juliana. Hade jag köpt nu när jag vet bättre så hade jag köpt så stort man får dvs 15 kvm utan bygglov samt med höga sidor, mitt har låga och då förlorar man utrymme. Mitt är i isolerplast och det är bra för då behöver jag inte skugga det.

Pius
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon